اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران:

تعاون بیانگر عزم، توان و عدالت‌محوری است

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران گفت: تعاون بیانگر عزم، توان و عدالت‌محوری است.

تعاون بیانگر عزم، توان و عدالت‌محوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، داریوش پاک‌بین بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جمع هیئت تجاری صادرکنندگان و واردکنندگان سلیمانیه عراق اظهار کرد: ایران جزو کشورهایی است که بخش تعاون در قانون اساسی آن ذکر شده و در این راستا بخش دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند که امید است بخش تعاون بیش از پیش پیشرفت کند چرا که اگر چه اقتصاد خوب است اما نوع مردمی آن بهتر است.

وی افزود: سال جاری که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده مصادف است با سال 2012 میلادی با عنوان سال بین‌المللی تعاون، سالی که در آن اقتصاد مبتنی بر سرمایه‌داری رو به افول می‌رود و اقتصاد مبتنی بر تعاونی‌ها جایگزین آن می‌شود.

دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران خاطرنشان کرد: امروز باید قشر عام و قشر خاص در عرصه تعاونی‌ها وارد شده و تلاش کنیم تا تولیدی ملی و با کیفیت را ایجاد کرده و برای دست‌یابی به این هدف باید تبادلات خارجی را افزایش و همکاری لازم را با کشور عراق انجام دهیم چرا که ما از توانایی لازم برای تأمین تمام نیازهای مصرفی اقلیم عراق برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: اقلام صادراتی باید از کیفیت لازم برخوردار باشند تا بتوانیم رضایت کشور مقصد را جلب کنیم که در این راستا اتاق تعاون استان همدان توانسته به مانند سنوات گذشته عملکرد مطلوبی را در این راستا داشته باشد و تعاونی‌ها و بخش اقتصادی باید از ظرفیت‌ کشورهای همسایه استفاده کنند.

دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران خطاب به هیئت عراقی که برای آشنایی با پتانسیل‌های صادراتی در همدان حضور یافته‌ بودند، گفت: زادگاه تعاون در شریعت اسلام است و من از کشور مسلمان عراق تعجب می‌کنم که چرا فعالیت در بخش اقتصادی را تجربه نمی‌کنند در حالی که ما از آمادگی لازم برای آموزش تعاون و ایجاد انگیزه برای این امر برخورداریم و لذا هیئت تجاری باید کمک کنند تا اقتصاد و تعاونی که سودش به مردم می‌رسد را در رأس امور قرار داده و تعاون را در این کشور گسترش دهند.

وی در پایان گفت: ما از توانایی لازم در زمینه صادرات فناوری و تکنولوژی و استقرار آن در سلیمانیه عراق برخورداریم و می‌توانیم تکنولوژی خود را با کیفیت عالی و قیمتی نازل در زمینه برق، کابل و سیم انتقال داده و شرکت مشترک‌المنافعی را در بخش تعاونی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول