اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

299 تعاونی در کردستان غیرفعال هستند

خبرگزاری فارس:رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج با اشاره به مشکلات تعاونی‌ها و واحدهای صنعتی استان در بازپرداخت تسهیلات بانکی، گفت: در حال حاضر 299 تعاونی از 776 تعاونی استان غیرفعال هستند.

299 تعاونی در کردستان غیرفعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدسعید نقشی‌زادیان ظهر امروز در نشست تولیدکنندگان و سرمایه‌گذران استان کردستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: عدم نظارت مستمر و ارائه راهکارهای علمی و عملی به تعاونی‌های فعال استان در عرصه صنعتی و معدنی و مشکلات فراروی این تعاونی‌ها در خصوص بهره‌مندی از تسهیلات بانکی موجب بروز موانعی بزرگ در این حوزه شده است.

وی افزود: هم‌اکنون از 776 تعاونی استان در حوزه‌های مختلف کاری 299 تعاونی غیرفعال بوده و در صورت عدم نظارت مستمر و رفع موانع پیش‌روی این حوزه شاهد غیرفعال شدن تعاونی‌های بیشتری خواهیم بود.

رئیس خانه صنعت و معدن کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: شعار امسال شعاری اقتصادی است بنابراین نیاز به تلاش و جهاد در عرصه اقتصادی یک امر ضروری به شمار می‌آید تا با شناسایی حلقه‌های مفقوده در حوزه سرمایه‌گذاری استان به حل مشکلات فراروی کار و تولید در کردستان بپردازیم.

عبدالله کاردانی افزود: بدهی‌های معوقه بانکی، عدم همکاری سیستم بانکی در ارائه تسهیلات مناسب و به‌موقع به سرمایه‌گذاران، مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی، عدم پیگیری و تعیین تکلیف واحدهای راکد و مشکل‌دار شهرک‌های صنعتی از سوی مسئولان، عدم حمایت‌های قانونی و مالی دولت به سرمایه‌گذاران از جمله مهمترین مشکلات و مسائلی است که سرمایه‌گذاران و تولید‌کنندگان کردستانی با آن مواجه هستند.

کاردانی عدم شناسایی کارآفرینان واقعی به منظور ارائه آموزش‌های کارآفرینی به آنان، عقد قراردادهای کار نامناسب بین کارگر و کارفرما در برخی کارخانجات و واحدها را از دیگر مشکلات حوزه تولید و سرمایه‌گذاری در استان بر‌شمرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر سیستم بانکی استان کردستان همکاری خوبی در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در این استان نداشته و با تحمیل بهره‌های بالای بانکی خود مانعی بزرگ برای ایفای نقش واقعی واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای رفع بیکاری در استان است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول