اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

افزایش تعاونی دهیاران کهگیلویه و بویراحمد به 15 تعاونی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل چهار تعاونی دهیاری جدید در این استان گفت: با آغاز به کار این تعاونی‌ها تعداد تعاونی دهیاران کهگیلویه و بویراحمد به 15 تعاونی افزایش می‌یابد.

افزایش تعاونی دهیاران کهگیلویه و بویراحمد به 15 تعاونی

ابراهیم جعفری صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دهیاران به ‌عنوان بازوان اجرایی دولت متولی تحقق توسعه پایدار روستایی هستند.

* لزوم تشکیل تعاونی دهیاران در هر بخش

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: شناسایی مسائل، مشکلات و امکان‌سنجی در توسعه روستاها بسیار مهم بوده و دهیاران کهگیلویه و بویراحمد برای عمران هرچه بیشتر روستاهای خود باید بیش از پیش تلاش کنند.

جعفری تصریح کرد: رشد و توسعه روستایی در سال‌های اخیر با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

وی افزود: در کهگیلویه و بویراحمد 290 دهیاری وجود دارد و در زمینه خدمات‌رسانی در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و دیگر زمینه‌ها فعالیت مطلوبی به مردم روستای خود ارائه داده‌اند.

جعفری با اشاره به فعالیت 11 تعاونی دهیاران در کهگیلویه و بویراحمد عنوان داشت: چهار تعاونی دهیاری نیز در آستانه تشکیل و فعالیت قرار دارند.

وی یادآور شد: تعاونی دهیاران برای تقویت بنیه مالی و اقتصادی دهیاری‌ها به تفکیک در هر بخش تشکیل شده است.

این مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بخشی از فعالیت‌ها و اقدام‌های مورد نیاز روستاها در قالب تعاونی‌ها قابل پیگیری و اجرا است.

جعفری با بیان اینکه چهار تعاونی دهیاران در کهگیلویه و بویراحمد در حال تشکیل است، بیان داشت: شرط اصلی و لازم برای تشکیل تعاونی دهیاران عضویت حداقل هفت تعاونی است و برای محدودیتی برای عضوگیری بیشتر نیست.

وی گفت: تا پایان سال 91 هر کدام از بخش‌های کهگیلویه و بویراحمد باید دارای یک تعاونی دهیاری باشند که با توجه به اینکه برخی بخش‌ها کمتر از هفت دهیاری دارند این امر در آن بخش‌ها امکان‌پذیر نیست.

* درآمدزایی مبنای اصلی تعاونی دهیاران است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تشکیل تعاونی دهیاران را سبب خدمات‌رسانی بیشتر در بخش‌های عمرانی و آبادانی روستاها دانست و بیان داشت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش تعاون از دیگر مزایای تشکیل تعاونی دهیاران است.

جعفری تصریح کرد: تشکیل تعاونی دهیاران نقش مهم و مؤثری در ایجاد اشتغال روستائیان، توسعه همه‌جانبه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها دارد.

وی با بیان اینکه مبنای اصلی تشکیل تعاونی دهیاران درآمدزایی پایدار برای دهیاری‌ها است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دهیاری‌ها در انجام کارهای عمرانی و خدماتی روستایی از دیگر اهداف تشکیل تعاونی دهیاران است.

جعفری خاطرنشان کرد: دهیاران عضو تعاونی دهیاران با انجام پروژه‌های عمرانی روستاها سود حاصله را به نسبت سهام تقسیم کرده و در راستایی عمران روستایی هزینه می‌کنند.

این مقام مسئول در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: از این پس مبنای تقسیم و اختصاص ماشین‌آلات به دهیاری‌ها تعاونی دهیاران است.

جعفری تشکیل، تقویت و حمایت از تعاونی دهیاران را از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و از دهیاران خواست تا عضویت در این تعاونی‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول