اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تعاون روستایی استان اصفهان خبر داد

فعالیت 157 تعاونی روستایی در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان از فعالیت 157 تعاونی روستایی در این استان خبر داد.

فعالیت 157 تعاونی روستایی در استان اصفهان

علی جهازی امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: حدود 132 هزار نفر در 157 تعاونی روستایی استان اصفهان عضو بوده و سهام‌دار آن هستند.

وی اعتبارات تخصیص یافته برای احداث غرفه‌های عرضه محصولات کشاورزی در سال گذشته را 511 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبار به طور 100 درصد تخصیص داده شده است.

به گفته وی، در سال گذشته برای ایجاد غرفه‌ها و تجهیز زیرساخت‌ها نیز مبلغ 300 میلیون تومان طرح ارائه شده بود که به طور کامل محقق شد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان بیان داشت: ایجاد سامانه بازاررسانی محصولات کشاورزی و توسعه غرفه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مهمترین مأموریت‌های این سازمان در سال‌جاری است.

جهازی، با اشاره به اینکه اعتبارات سال 91 تاکنون اعلام نشده است، افزود: اختصاص اعتبارات سالانه بر اساس تعداد طرح‌های ارائه شده از سوی استان به تهران اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت پذیرفته شدن طرح‌ها، اعتبارات لازم نیز برای اجرای آن تخصیص داده می‌شود.

به گفته وی علاوه بر اعتبارات تبصره دو که همه ساله برای اعضای تعاونی‌ها اختصاص داده می‌شد، اعتبار دیگری دیده نشده است و این اعتبارات نیز به دلیل اینکه در سال گذشته در قانون برنامه پنجم تعریف نشده بود قطع شد.

جهازی، تعاونی‌های روستایی را جزو تعاونی‌های عام دانست و با اشاره به اینکه این تعاونی‌ها تخصصی نیستند ابراز داشت: تعاونی‌های روستایی در تمامی بخش‌هایی که اعضا نیاز داشته باشند می‌توانند فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان یادآور شد: تعاونی‌های روستایی می‌توانند در نهادهای تولیدی، کانون کالاهای امرار معاش و نیازهای معیشتی، خرید و فروش محصولات خود و در امر بازاررسانی محصولات و هر آنچه که اعضا نیاز داشته باشند فعالیت کنند. 

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول