اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی استان قم:

فتح خرمشهر شکست بزرگی برای استکبار بود

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی استان قم گفت: فتح خرمشهر یک شکست بزرگ برای دنیای سلطه و یک برگ زرین برای تاریخ ملت ایران به شمار می‌آید.

فتح خرمشهر شکست بزرگی برای استکبار بود

ابوالفضل ملاحسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبریک سالروز فرارسیدن فتح خرمشهر ابراز داشت: اگر با محاسبات مادی بخواهیم فتح خرمشهر را توجیه کنیم، متوجه می‌شویم این پیروزی هیچ‌گاه نباید به وقوع می‌پیوست.

وی ادامه داد: لشکر عراق یکی از مجهزترین ارتش‌های منطقه بود که با امکاناتی که از استکبار شرق و غرب به دست آورده بود، به جنگ ملت ایران آمد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم  افزود: برنامه‌ریزی برای جنگ با ایران به نحوی بود که هیچ کس گمان نمی‌کرد پایانی جز پیروزی حزب بعث در این جنگ رقم بخورد.

وی ابراز داشت: فتح خرمشهر با نگاه‌ صرفا مادی توجیه نمی‌شود و نقش عوامل معنوی در این پیروزی بزرگ چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد.

ملاحسنی ادامه داد: در میان تمام عوامل پیروزی جمهوری اسلامی در جریان آزادسازی خرمشهر، نقش ولایت فقیه و رهبری امام خمینی(ره) یک نقش خاص و ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که امام خمینی(ره) فرمان آزادسازی خرمشهر را صادر کرد، تمام مردم با جان و دل درصدد برآمدند تا فرمان امام راحل تحقق پیدا کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم گفت: عامل دیگری که در این پیروزی نقش ایفا کرد، ایمان سرشار و معنویت عمیق رزمندگان ما در جبهه‌ها بود که سبب شد دشمن با تمام قدرتی که داشت در نظر آنان کوچک بیاید.

وی اظهار کرد: ایثار، فداکاری، داشتن روحیه جهاد و شهادت در میان رزمندگان و وحدتی که آن زمان میان مردم وجود داشت، همه از عوامل مهمی بودند که فتح خرمشهر را رقم زدند.

ملاحسنی افزود: حضور مردم هم در جبهه‌ها و هم در پشتیبانی نیروهای رزمی در شهرها بسیار پررنگ و تاثیرگذار بود و هجمه‌ای که دشمن علیه این آب و خاک آغاز کرده بود، سبب همدلی میان اقشار مختلف مردم شده بود.

وی گفت: فتح خرمشهر شکست بسیار بزرگی برای دشمن بود و عراقی‌ها تمام امکانات خود را نیز به کار گرفته بودند تا این اتفاق پیش نیاید اما خواست و اراده خداوند متعال بر اراده مخلوقات برتری دارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم ادامه داد: این پیروزی برای همیشه در تاریخ ملت ایران به عنوان یک فراز مهم و برگ زرین ثبت خواهد شد و همه مردم ما و مسلمانان و شیعیان جهان به چنین پیروزی بزرگی افتخار خواهند کرد.

وی اظهار داشت: ما برای پیشبرد اهداف انقلاب مانند ساختن کشور و فائق آمدن بر تهدیدات دشمنان امروز نیز به همان عوامل پیروزی ملت در هشت سال جنگ تحمیلی نیاز داریم و باید این عوامل را در درون خود تقویت کنیم.

ملاحسنی ادامه داد: وحدت مردم و مسئولین، نقش ولایت فقیه، نقش‌آفرینی مردم و همدلی میان آنان از عوامل قدرت ملت ایران است که باید این عوامل را برای استمرار پیروزی‌های ملت حفظ کرد.

وی گفت: اگر امروز تهدیدات و تحریم‌های دشمن نتوانسته ملت ما را از پا دربیاورد به این دلیل است که مؤلفه‌های قدرت در این کشور برجسته است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم اضافه کرد: در آینده نیز در هر صورت نظام ما با چالش‌های متعددی رو به رو خواهد شد چون قطعا دشمن از کارشکنی‌های خود دست بر نخواهد داشت.

وی افزود: نظام سلطه به دنبال تضعیف الگوی انقلاب اسلامی است اما در آینده با گسترش توانمندی‌های خود و حضور هوشمندانه در صحنه این الگو را بیش از پیش مطرح خواهیم کرد.

*دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای خواسته مشروع ملت

ملاحسنی با اشاره به مذاکرات بغداد در زمینه مسائل هسته‌ای ابراز کرد: عده‌ای گمان می‌کنند که اگر ملت ما در مسئله هسته‌ای کوتاه بیاید، مشکلات جهان سلطه با ما حل خواهد شد در حالی که این فکر نشانه شناخت نداشتن از خوی استکباری کشورهایی مانند آمریکا است.

وی گفت: خواسته ملت این است که به علوم جدید از جمله علوم هسته‌ای دست پیدا کند و این خواسته بسیار مشروع و جزء حقوق بین‌المللی ملت ما است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم خاطرنشان کرد: همه دنیا می‌دانند جمهوری اسلامی به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست بلکه به دنبال تحقق شعار «دانش هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس» است. 

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول