اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت می‌گیرد

اعزام تیم فوتبال نابینایان قم به مسابقات قهرمانی کشور

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال نابینایان قم نخستین بار نیمه اسفند ماه در مسابقات فوتبال نابینایان قهرمانی کشور با حریفان خود رقابت می‌کند.

اعزام تیم فوتبال نابینایان قم به مسابقات قهرمانی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این دوره از رقابت‌های فوتبال نابینایان قهرمانی کشور با برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان کشورمان در دهه دوم اسفند ماه به میزبانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان کرمان برگزار خواهد شد.

بر اساس زمان‌بندی انجام شده از سوی فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان، در واقع این دوره از مسابقات از 13 تا 19 اسفند در کرمان برگزار می‌شود و تیم فوتبال نابینایان استان قم برای نخستین بار در پیکارهای قهرمانی کشور شرکت می‌کند.

این در حالی است که برگزاری مسابقات فوتبال نابینایان قهرمانی کشور با حضور 10 تیم در کرمان صورت می‌گیرد و تیم فوتبال نابینایان هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان قم با ترکیبی از بازیکنان بومی گام به این رقابت‌ها می‌گذارد.

تا این لحظه تیم‌های فوتبال هیئت‌های ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، قم، آذربایجان غربی، خوزستان، مازندران، گیلان، کرمان، فارس و خراسان رضوی آمادگی حضور در این دوره از مسابقات را به فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان اعلام کرده‌اند.

فوتبالیست‌های نابینای قمی در حالی خود را آماده اعزام به مسابقات فوتبال نابینایان قهرمانی کشور می‌کنند که هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان قم برای ایجاد تحول در فعالیت‌های این هیئت و پیشرفت در مسیر توسعه ورزش در بین اقشار نابینا و کم‌بینای استان تلاش خوبی را آغاز کرده است و به دنبال آن است که با حضور در هر مسابقه‌ای به نتایج خوب دست یابد.

این در حالی است که با توجه به وضعیت جسمانی افراد نابینا و کم‌بینا، حداقل کاری که می‌توان برای این قشر انجام داد ایجاد فضای ورزشی مناسب است چرا که در سال‌های اخیر درخشش ورزشکاران نابینا و کم‌بینای قمی در مسابقات داخلی و خارجی سبب ایجاد دلگرمی و امیدواری نسبت به تلاش در راستای توسعه ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان شده است.

وقتی گلبالیست‌های قمی در مسابقات بین‌المللی و قهرمانی کشور همواره صاحب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی بوده‌اند و ورزشکاران رشته‌های شطرنج و شنا با تمام تلاش خود برای کسب افتخار فعالیت می‌کنند، وظیفه مسئولان ورزش در قبال این قشر سنگین‌تر می‌شود تا در خصوص حداقل کار یعنی ایجاد فضای مناسب ورزشی برای آنها اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول