اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه جیرفت:

رزمندگان عملیات بیت‌المقدس سندهای افتخار ملت ایران هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه جیرفت گفت: رزمندگان عملیات بیت‌المقدس سندهای افتخار ملت ایران هستند و ما به آنها برای این همه ایثار می‌بالیم.

رزمندگان عملیات بیت‌المقدس سندهای افتخار ملت ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، علی شهدادنژاد پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت سوم خرداد‌ماه سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرستان جیرفت با تبریک ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: امروز سراسر ایران اسلامی خاطرات رزمندگانی را پاس می‌دارند که 25 شبانه‌روز بدون هیچ وقفه‌ای در مقابل دشمن صف‌آرایی کردند و نتیجه آن آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد‌ماه بود.

شهدادنژاد تصریح کرد: خرمشهر که مظلومانه 34 روز با حداقل امکانات در مقابل ارتش مجهز عراق که تمام دنیای غرب آنها را حمایت می‌کرد، استقامت کرد، امروز نماد پایداری و ایثار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهر خرمشهر سه بار توسط دشمن اشغال شد، اما هر بار با دادن امتیازاتی بازپس گرفته می‌شد.

فرمانده سپاه ناحیه جیرفت گفت: نخستین بار خرمشهر 138 سال قبل توسط علی‌پاشا حاکم بغداد به تحریک انگلستان اشغال و دومین بار نیز 71 سال قبل اشغال شد، اما هر دو بار با دادن امتیازاتی بازپس گرفته شد.

شهدادنژاد با بیان اینکه در آغاز جنگ تحمیلی پس از 34 روز مقاومت خرمشهر به خونین‌شهر تبدیل شد، اضافه کرد: در اشغال‌های قبلی این شهر توسط دشمن هیچ مقاومتی در برابر اشغالگران انجام نمی‌گرفت؛ در بازپس‌گیری نیز هیچ مقاومتی نبود و با یک توافقنامه پس گرفته می‌شد.

وی گفت: اما در دوران دفاع مقدس، ایران اسلامی با تقدیم بهترین و فداکارترین مردان و زنان خود پس از حدود 20 روز خرمشهر را از اسارت آزاد کرد.

شهدادنژاد رزمندگان عملیات بیت‌المقدس را سند افتخار ملت ایران دانست و افزود: ما به این رزمندگان برای این همه ایثار می‌بالیم.

وی اظهار کرد: شهرستان جیرفت نیز مانند سایر شهرهای ایران اسلامی افتخار داشت، 56 رزمنده در عملیات بیت‌المقدس داشته باشد که تعدادی از آن‌ها در این عملیات به شهادت رسیدند.

به گزارش فارس، در آیین بزرگداشت سوم خرداد‌ماه سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرستان جیرفت از خانواده‌های شهدای این شهرستان در عملیات بیت‌المقدس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول