اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‎برداری شرکت آب‎وفاضلاب گلستان:

اجرای پروژه‎های فاضلاب شاخص توسعه است

خبرگزاری فارس: معاون بهره‎برداری شرکت آب‎وفاضلاب گلستان گفت: اجرای پروژه‎های فاضلاب شاخص توسعه شهری است.

اجرای پروژه‎های فاضلاب شاخص توسعه است

مهدی شکیبافر امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: اجرای پروژه‎های جمع‎آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در هر شهر و کشور، یکی از شاخص‎های مهم توسعه آن شهر و کشور به شمار می‎آید.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‎های فاضلاب در استان خاطر نشان کرد: اجرا و بهره‎برداری از این طرح‎ها در بهداشت و حفظ محیط زیست اهمیت بسزایی دارد.

شکیبافر تصریح کرد: حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن، حفظ محیط شهری و جلوگیری از آلودگی جوی‎ها و سطح معابر، افزایش ارتقای بهداشت عمومی شهروندان و تبع آن کاهش هزینه‎های درمان و استفاده مجدد و چندباره از آب و بازگردان آب مصرفی به چرخه تولید از مزایای اجرای طرح‎های فاضلاب خواهد بود.

معاون بهره‎برداری شرکت آب‎وفاضلاب گلستان جلوگیری از آلوده شدن آب‎های زیرزمینی ناشی از ورود فاضلاب به لایه‎های زمین در درازمدت را از دیگر مسائل اهمیت اجرای طرح فاضلاب در شهرها برشمرد و بیان داشت: همچنین با اجرا و بهره‎برداری از طرح‎های فاضلاب رشد اقتصادی ناشی از افزایش سلامت، بهداشت و بهره‎وری استفاده از آب را نیز به همراه دارد و ثمرات زیادی را برای مردم خواهد داشت.

وی با اشاره به روش‎های اجرای فاضلاب در شهرها گفت: روش‎های مختلفی برای طراحی شبکه‎های جمع‎آوری فاضلاب وجود دارد که شایع‎ترین آن روش مجزا و روش مختلط است.

شکیبافر با بیان اینکه شبکه فاضلاب شهر گرگان بر اساس روش مجزا طراحی شده یادآور شد: در این روش تنها فاضلاب خانگی جمع‎آوری و انتقال داده می‎شود.

معاون بهره‎برداری شرکت آب‎وفاضلاب گلستان در پایان اذعان داشت: در خصوص تصفیه فاضلاب نیز روش‎های مختلفی وجود دارد که در استان گلستان از روش لاگون هوادهی در شهرهای بندرترکمن و بندرگز استفاده شده و در شهر گرگان و کردکوی به صورت روش لجن فعال انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول