اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی:

36 روستای آذربایجان‌شرقی شهر می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 36 روستای این استان شهر می‌شوند گفت: بر اساس آخرین مصوبه دولت، روستاهایی که جمعیت آنها بیش از 3 هزار و 500 نفر است می‌توانند به شهر ارتقا یابند.

36 روستای آذربایجان‌شرقی شهر می‌شوند

اصفر اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: براساس آخرین مصوبه دولت، روستاهایی که جمعیت آنها بیش از 3 هزار و 500 نفر هستند، می‌توانند به شهر ارتقاء یافته و با قوانین شهرداری مدیریت شوند.

وی همچنین افزود: در راستای سیاست عدالت‌محوری و محرومیت‌زدایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق دولت خدمتگزار مبلغ یک میلیارد و 544 میلیون و 500 هزار تومان اعتبار از محل جز شش ردیف51 قانون بودجه سال 1390 برای اجرای تعداد 10 پروژه در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته روستایی شهرستان‌های اهر، ورزقان، چاراویماق، کلیبر و خداآفرین تامین و تخصیص یافته است.

اصغری ادامه داد: از این اعتبار مبلغ 200 میلیون تومان برای اجرای پروژه احداث کانال وجنی (در شهرستان اهر)، 120 میلیون تومان برای احداث کانال اندریان در شهرستان ورزقان، 150 میلیون تومان برای احداث خط انتقال آب کشاورزی قره‌صغیر در شهرستان چاراویماق، 120 میلیون تومان برای احداث کانال کشاورزی فتحعلی سلطانلو در شهرستان کلیبر و مبلغ 120 میلیون تومان برای احداث کانال حیدرکانلو بابایلو در شهرستان خداآفرین تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین برای اجرای مطالعه و احداث پل قره‌سو در محل روستای وجنی در شهرستان اهر مبلغ 150 میلیون تومان، مبلغ 184 میلیون تومان برای اجرای زیرسازی و آسفالت راه روستایی ذاکرکندی، آغبلاغ، کورانلو، مبلغ 200 میلیون تومان برای زیرسازی راه‌روستایی قشلاق‌مقدم‌ شابنده در شهرستان خداآفرین، مبلغ 150 میلیون تومان برای احداث راه روستایی شیخلان، زربیل در شهرستان کلیبر اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه 29 درصد جمعیت استان آذربایجان‌شرقی در روستاها زندگی می‌کنند، اظهار کرد: یک میلیون و 282 هزار نفر در 2 هزار و 730 روستای استان زندگی می‌کنند. 

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول