اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قزوین:

بوستان باراجین صاحب باغ لاله‌ها و بوستان مسافر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین از ایجاد باغ لاله‌ها و بوستان مسافر در داخل بوستان باراجین خبر داد.

بوستان باراجین صاحب باغ لاله‌ها و بوستان مسافر می‌شود

سید مهدی کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، ایجاد باغ لاله‌ها به مساحت 15 هزار متر مربع را در مدت یک سال در داخل بوستان باراجین از برنامه‌های توسعه این بوستان ملی در سال جاری برشمرد و اظهار کرد: بنا داریم در داخل بوستان یاد شده، یک بوستان مسافر نیز با شروع کار از تیرماه امسال، در مدت پنج ماه احداث کنیم.

کاظمی افزود: توسعه بوستان ملی باراجین در سال جاری با اجرای چند طرح دیگر عملی می‌شود که نصب مبلمان بوستانی، روکش آسفالت معابر، تعریض ورودی بوستان، درختکاری و واکاری درختان، روشنایی جاده میزوج و ورودی فاز 2 بوستان و همچنین نصب تابلوهای راهنما از جمله مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند.

وی با اشاره به ایجاد باغ روباتیک به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مورد نظر برای توسعه بوستان یاد شده در سال جاری بیان کرد: همچنین خرید ماشین‌آلات و سیستم‌های رایانه‌ای و نیز راه‌اندازی اینترنت نیز برنامه‌هایی هستند که به توسعه این بوستان کمک می‌کنند.

مدیر‌عامل سازمان پارک‌ها ایجاد مبلمان بوستانی را در باراجین شامل 100 عدد نیمکت، 200 عدد سطل بزرگ زباله و 100 عدد باربیکیو خواند و ادامه داد: این برنامه از 15 اردیبهشت ماه آغاز شده و مدت اجرای آن 75 روز است.

کاظمی با اشاره به اینکه تعریض ورودی فاز 2 بوستان باراجین به مساحت سه هزار و 200 متر مربع تا شهریور ماه سال جاری به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: عملیات روکش آسفالت سه هزار و 500 متر از معابر این بوستان هم که از همین تاریخ آغاز به کار کرده است در مدت دو ماه به اجرا در‌ می‌آید.

وی خرید و کاشت 45 هزار اصله نهال و توسعه منابع آبی در 70 هکتار از بوستان باراجین را در حوزه درختکاری و واکاری درختان مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: این طرح به همراه چند برنامه دیگر شامل دیوارکوبی و سنگ‌فرش دو هزار و 500 متر مربع از بوستان و خرید و نصب 100 عدد تابلوی راهنما در دستور کار سازمان قرار گرفته است که هر یک از آن‌ها در مدت سه ماه اجرایی می‌شود. 

مدیر‌عامل سازمان پارک‌ها در خصوص روشنایی این بوستان ملی تصریح کرد: بدین منظور دو طرح روشنایی یکی در جاده میزوج در مدت سه ماه و دیگری در ورودی فاز 2 بوستان باراجین در مدت 75 روز به اجرا در می‌آیند.

کاظمی عنوان کرد: در اجرای طرح روشنایی جاده میزوج 112 عدد پایه چراغ با چراغ LED، سه هزار و 500 متر کابل 4×16، سه هزار و 500 متر حفاری، کابل‌گذاری و راه‌اندازی سیستم و نیز 112 عدد فنداسیون و نصب پایه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: طرح روشنایی فاز 2 بوستان باراجین نیز با نصب 60 عدد پایه چراغ با چراغ 70 وات، هزار و 500 متر کابل 4×16، هزار و 500 متر حفاری، کابل‌گذاری و راه‌اندازی سیستم و 112 عدد فنداسیون و نصب پایه‌ها به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول