اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی مطرح کرد

پیش‌بینی ثبت‌نام 130 هزار متقاضی در اعتکاف امسال

خبرگزاری فارس: معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 130 هزار متقاضی ثبت‌نام در اعتکاف امسال مسجد گوهرشاد، ثبت‌نام کنند.

پیش‌بینی ثبت‌نام 130 هزار متقاضی در اعتکاف امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود ممتاز صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسه معاونت اماکن متبرکه برگزار شد،اظهار داشت: از 2 اردیبهشت‌ماه سال جاری افراد درخواست کننده تا پایان روز 20 این ماه از طریق پیامک با شماره 30000008 و آدرس الکترونیکی www.etekdf.ir ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه به سیستم پیامکی نظرسنجی آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: از طریق سیستم پیامکی روابط عمومی آستان قدس رضوی بیش از 95 درصد از زائران حرم مطهر رضوی از عملکرد خادمان این بارگاه ملکوتی رضایتمند بودند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: بر اساس گزارش‌های به دست ‌آمده بیش از 7 میلیون زائر به حرم مطهر رضوی مشرف شدند، که روزانه به صورت صبح و بعد از ظهر 100 نفر از زائران برای بیان مشکلات و انتقادهای خود به صورت چهره به چهره در سالن جلسات معاونت اماکن متبرکه حضور پیدا می‌کردند.

ممتاز هم‌چنین به مهمترین برنامه‌های آستان قدس رضوی در نوروز سال 91 اشاره کرد و افزود: خروج امن و راحت زائران در پایان مراسم حلول سال نو، سامان‌دهی وضعیت تردد در اماکن متبرکه و شناسایی مسیرهای تردد و ایجاد سهولت در رفت و آمد از جمله برنامه‌های سال نو بود.

وی خاطرنشان کرد: بکارگیری سیستم عطرافشانی جدید در نوروز سال‌ جاری و بهره‌‌گیری از 2 نوع اسانس جدید در حرم مطهر رضوی و ارائه خدمات جدید در بخش امانات شامل دریافت اشیای ارزشمند (طلا و زیورآلات، انواع مدارک، چک و تلفن همراه) برای آسایش بیشتر در زمان زیارت زائران فراهم شد.

ممتاز یکی از وظایف اصلی بهداشت اداره خدمات حرم مطهر را انجام برنامه‌های بازدید و بررسی بهداشتی از تمام قسمت‌های حوزه اماکن متبرکه عنوان کرد و افزود: در قالب نظارت بر نحوه رعایت قوانین و مقررات بهداشتی در سال گذشته از 27 هزار و 305 مورد بازدید صورت گرفت و بیش از 705 مورد کارت تندرستی برای افرادی که با مواد غذایی در ارتباط بوده صادر شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر، با تأمین بهترین مواد ضد عفونی‌کننده بخش بهداشت، قسمت‌های مختلف حوزه اماکن متبرکه بالغ بر یک هزار میلیون مترمربع ضد عفونی شد.

ممتاز هم‌چنین به اقدامات خدماتی بهداشتی حرم مطهر رضوی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بیش از 2 هزار و 288 دست‌شویی یا محل وضو دارای آب گرم و سرد برای زائران و مجاوران آماده شد.

وی افزود: گل‌آرایی آب‌نماها با استفاده از کوزه‌های سبز و شاخه گل و نیز استقرار طرح نیم‌کره گل در ورودی‌های سه‌گانه حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های انجام شده در ایام نوروز بود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول