اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اعتکاف استان قم خبر داد

برگزاری جشنواره سراسری اعتکاف با سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اعتکاف استان قم گفت: جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف با سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی در قم برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره سراسری اعتکاف با سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای در نشست خبری نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: بندگی و معنویت در نظام اسلامی نهادینه شده است.

وی افزود: حضور همه اقشار به ویژه جوانان در مراسم اعتکاف، عاشورا و ایام فاطمیه گواه این مطلب است که عبودیت خداوند در نظام اسلامی فراگیر شده است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت اعتکاف گفت: ایشان اعتکاف را پدیده‌ای عمومی می‌دانند که موجب رویش‌های بیشتر در انقلاب شده است.

وی تعداد معتکفین در سراسر کشور را حدود یک میلیون نفر دانست و افزود: این امر نشان‌دهنده ده‌ها میلیون قلب آماده است که توفیق حضور در این مراسم معنوی را نیافته‌اند.

تکیه‌ای خاطر نشان کرد: مراجع تقلید از دیرباز تاکنون به ویژه آیات عظام حائری، بروجردی و گلپایگانی در احیای اعتکاف نقش ویژه‌ای داشتند و امروز نیز همه ما باید با همکاری یکدیگر، این موهبت آسمانی را که موجب پالایش روح می‌شود با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار کنیم.

رئیس جشنواره سراسری اعتکاف با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: ابعاد هنری انسان بسیار گسترده است و تمام هنرهای او نیز باید در خدمت ذات اقدس الهی قرار گیرد تا رنگ الهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه صدای قلم دانشمندان بر روی کاغذ دارای قداستی عظیم در نزد خداوند است بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز تاکید فراوانی بر گره خوردن تمام تبلیغات با زبان هنر دارند.

تکیه‌ای ادامه داد: فراخوان جشنواره اعتکاف در ماه رجب سال گذشته اعلام و تا رمضان همان سال نیز تمدید شد و هدف از آن نیز، ماندگاری روح غنی اعتکاف با استفاده از ابزار هنر، تعمیق معنویت در جامعه، اعتلای روحیه و فرهنگ دینی و تربیتی به وسیله اعتکاف است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه این جشنواره در چهار بخش شعر، قطعه ادبی، داستان و خاطره برگزار خواهد شد ابراز کرد: در مجموع فراخوان‌ها بیش از هزار و 625 اثر دریافت شد.

وی افزود: در شعر هزار و 183 اثر، در داستان 140 اثر، در قطعه ادبی 208 اثر و در خاطره‌نویسی نیز 94 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده‌ است.

تکیه‌ای 751 اثر را متعلق به جوانان و نوجوانان دانست و گفت: 774 اثر نیز توسط میانسالان و بزرگسالان تولید شده که از این میان آثار 98 نفر چاپ شده است که شامل 75 مورد شعر، 15 داستان، 14 خاطره و 36 قطعه ادبی است و همه آنها در مجموعه‌ای به نام «بر بال قنوت» در اختیار علاقه‌‌مندان قرار گرفته است.

رئیس جشنواره سراسری اعتکاف ادامه داد: جوایز این جشنواره شامل عمره مفرده برای نفرات برتر هر رشته، عتبات عالیات برای نفرات دوم و سفر مشهد مقدس برای نفرات سوم و چهارم خواهد بود که در مجموع از 18 نفر تجلیل خواهد شد.

وی گفت: در رشته شعر دو برگزیده انتخاب خواهند شد که جایزه عمره مفرده به آنها تعلق خواهد گرفت.

تکیه‌ای با اشاره به دستگاه‌های همکار در برگزاری این جشنواره بیان داشت: مدیریت حوزه‌های علمیه، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، استانداری قم، ستاد مرکزی اعتکاف، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز صدا و سیما از حامیان این جشنواره هستند.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به یک سال تلاش برای برگزاری این جشنواره افزود: این مراسم چهارم خردادماه در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این جشنواره تعدادی از نماهنگ‌های تهیه شده در این زمینه به نمایش در می‌آیند و پس از خیرمقدم به حضار، آیت‌الله جوادی‌آملی سخنرانی خواهند کرد ضمن اینکه عرض ادب به امام باقر(ع) و امام هادی(ع) نیز صورت می‌گیرد.

تکیه‌ای ارائه اشعار، داستان، خاطره و قطعات ادبی برگزیده را از دیگر برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد و عنوان داشت: کتاب‌نامه اعتکاف شامل معرفی تمام کتب تألیف شده در رابطه با اعتکاف نیز در این مراسم توزیع می‌شود ضمن اینکه سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص اعتکاف نیز برای شرکت‌کنندگان پخش خواهد شد.

رئیس جشنواره سراسری اعتکاف دومین دوره این جشنواره را شامل رشته‌هایی چون فیلم کوتاه، فیلم‌نامه، مستند و عکس دانست و افزود: اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: حدود 630 نفر از صاحبان آثار در این جشنواره به همراه مسئولان فرهنگی نهادهای همکار نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد ضمن اینکه تمام استان‌های کشور در این جشنواره مشارکت داشته‌اند.

تکیه‌ای قم را دارای بیشترین تعداد آثار در جشنواره سراسری اعتکاف دانست و افزود: استان‌های تهران و خراسان رضوی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم از برپایی نمایشگاه عکس با موضوع اعتکاف در حاشیه این جشنواره خبر داد و گفت: حدود 20 عکس با ویژگی‌های تعیین شده در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول