اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دشتی خبر داد

برگزاری حلقه‌های معرفت در آیین معنوی اعتکاف

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دشتی گفت: حلقه‌های معرفت امسال در کنار مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود.

برگزاری حلقه‌های معرفت در آیین معنوی اعتکاف

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام سعید توکلیان صبح امروز در جلسه ستاد اعتکاف دشتی گفت: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که از پیامبر اکرم (ص) به دست ما رسیده است.

سرپرست اداره تبلیغات شهرستان دشتی افزود: اضافه کرد: اعتکاف مقدمه‌ای برای خودسازی در ماه مبارک رمضان است و اساس خلقت بشر برای عبادت است زیرا خداوند در آیه شریفه می‌فرماید، ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون.

توکلیان یادآور شد: خداوند می‌فرمایند، ما به شما وعده داده‌ایم ‌کسانی که اهل ایمان و عمل صالح هستند را خلیفه خودمان ‌روی زمین قرار دهیم و تشکیل حکومت را برای آنها فراهم ‌می‌کنیم.

دبیر ستاد اعتکاف شهرستان ادامه داد: اعتکاف از اصطلاحات فقه اسلامی و به معنی اقامت طولانی در یکی از مساجد جامع به منظور عبادت است و از جمله عبادت‌هایی است که سابقه تاریخی فراوانی دارد.

وی گفت: بسیاری از پیامبران و موحدان برای راز و نیاز با خداوند و تهذیب نفس و تقویت روح به مدت طولانی در نقطه‌ای معین و به دور از زندگی مادی اقامت می‌گزیدند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دشتی گفت: اعتکاف به معنی اقامت گزیدن در جایی است به طوری که معتکف خود را محبوس و ملتزم به آن مکان بداند و این التزام ناشی از اهمیت و عظمت آن موضع باشد و ارکان عبادت یعنی اجزایی که عمدا یا سهوا ترک شوند، آن عبادت باطل می‌شود.

توکلیان اضافه کرد: اعتکاف نیز ارکانی دارد که عبارتند از نیت، توقف در مسجد یا مساجد چهارگانه معروف، کمتر از سه روز نبودن اعتکاف، روزه‌دار بودن معتکف در ایام اعتکاف.

وی گفت: پیامبر اسلام (ص) نیز پس از بعثت به این سنت دیرینه عمل می‌فرمود و همه ساله در دهه سوم ماه رمضان در مسجدالنبی در مدینه چادری برپا می‌کرد، در آنجا معتکف می‌شد و به عبادت می‌پرداخت.

توکلیان با بیان اینکه برگزاری حلقه‌های معرفت در مراسم اعتکاف برگزار می‌شود افزود: سال گذشته در شهرستان دشتی بیش از یک‌هزار و 100 نفر برادر و خواهر معتکف شدند.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول