اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

اعتکاف گام گذاردن در وادی معرفت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: اعتکاف فرصتی است تا انسان خود را باز یابد و به قصد بهره‌برداری از ارزش‌های معنوی از علایق مادی دست بکشد و گام گذاشتن در وادی معرفت است.

اعتکاف گام گذاردن در وادی معرفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام علی شکری ظهر امروز در جلسه برنامه‏ریزی مراسم اعتکاف که در شاهرود برگزار شد، افزود: اعتکاف گام نهادن در وادی معرفت است.

وی تصریح کرد: اعتکاف فرصتی است تا انسانی که در پیچ و خم‌های زندگی مادی خود غرق شده، خود را بازیابد و به قصد بهره‌برداری از ارزش‌های معنوی از علایق مادی دست بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد.

شکری با اشاره به اینکه تأثیر مثبت خلوت کردن در خانه خدا چیزی نیست که به این زودی‌ها از دل معتکفان بیرون برود، گفت: چند سالی می‏شود که مراسم اعتکاف آن طور که باید و شاید در سراسر کشور اجرا می‏شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان کارهایی که در رابطه با برگزاری اعتکاف در این استان انجام می‌شود را به دو قسمت اجرایی و ستادی تقسیم کرد.

وی گفت: کارهای اجرایی اعتکاف از جمله تدارکات و پشتیبانی است که باید از جانب ستاد مردمی اعتکاف پی‌گیری شود.

شکری برنامه‏ریزی، هدایت، حمایت و نظارت را از جمله کارهای اجرایی برگزاری مراسم اعتکاف عنوان کرد که بر عهده اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر لزوم اصل 44 قانون اساسی در خصوص استفاده از ظرفیت‏های مردمی، مساجد، تشکل‏ها و هیئت‏های مذهبی در انجام کارهای اجرایی اظهار داشت: اعتبارات سازمان فقط در راستای فعالیت‏های فرهنگی اعتکاف بوده و سایر هزینه‏ها باید از سوی معتکفان و خیّران تأمین شود.

انتخاب مساجد به عنوان مکان ثبت نام از معتکفان، دریافت مبلغ 150 هزار ریال جهت ثبت‌نام و انجام همه امور اجرایی اعتکاف توسط هیئت امنای مساجد از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول