اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهسازی و نوسازی استان کرمانشاه:

1800کلاس درس در کرمانشاه بازسازی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهسازی و نوسازی استان کرمانشاه گفت: هزار و 809 کلاس درس در استان کرمانشاه تخریب و بازسازی شده است.

1800کلاس درس در کرمانشاه بازسازی شده است

رضا درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در سال 85، 2 هزار و 600کلاس درس در استان کرمانشاه خطرآفرین شناخته شد.

درویشی با بیان اینکه از اقدامات و مصوبات دولت و مجلس در سال 85 تخریب و بازسازی مدارسی بود که احتمال قرار گرفتن در معرض زلزله و... در آنها بیشتر است، تصریح کرد: از زمان شروع تخریب و بازسازی مدارس در استان کرمانشاه هزار و 809 کلاس درس در استان کرمانشاه تخریب و بازسازی شده است.

وی میزان کلاس‌های تخریب و بازسازی آماده بهره‌برداری را نزدیک به 70درصد عنوان کرد.

مدیرکل بهسازی و نوسازی استان کرمانشاه اعتبار اختصاص‌یافته به تخریب و بازسازی مدارس استان کرمانشاه را 22 میلیارد تومان اعلام کرد که 100درصد آن جذب شده است.

وی سال92 را پایان برنامه تخریب و بازسازی مدارس در کرمانشاه اعلام کرد.

درویشی گفت: تعداد 48 مدرسه با 248 کلاس با زیربنایی بالغ بر 2 هزار مترمربع مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساخت مدارس در پروژه‌های مسکن‌مهر خاطرنشان کرد: 11 مدرسه با زیربنای 21 هزار مترمربع با 160 کلاس با اعتبار 13 میلیارد تومان در حال ساخت هستند‌.

مدیرکل بهسازی و نوسازی استان یادآور کرد: در مقاطع ابتدایی‌، راهنمایی مشکلی از لحاظ داشتن کلاس نداریم اما در مقطع دبیرستان نیاز به ساخت‌و‌ساز بیشتری است.

وی رتبه کرمانشاه را در ساخت‌و‌ساز و رعایت اصول فنی و... چهارم عنوان کرد که خود باعث جذب اعتبارات بیشتر ملی شده است.

درویشی در ادامه با اشاره به اجرای طرح 3 ـ 6ـ 6 از اول مهر در استان تصریح کرد: مشکل خاصی از لحاظ فضای آموزشی نداریم و تمام شرایط اجرای طرح در استان فراهم است.

وی در پایان نیز با اشاره به طرح هوشمندسازی مدارس گفت: 20 درصد از اعتبارات عمرانی را برای خرید تجهیزات هوشمندسازی قرار داده‌ایم.

مدیرکل بهسازی و نوسازی مدارس کرمانشاه افزود: در گام اول 850 کلاس درس هوشمندسازی می‌شوند که تا‌کنون 400 کلاس آن محقق شده است که هوشمندسازی هر کلاس 4 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول