اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بین اتاق بازرگانی اصفهان و افغانستان به امضاء رسید

انعقاد تفاهم‌نامه تجاری شهرهای اصفهان و ننگرهار افغانستان

خبرگزاری فارس: در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری که در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اصفهان برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه اقتصادی و تجاری میان مسئولان دو شهر اصفهان و ننگرهار منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه تجاری شهرهای اصفهان و ننگرهار افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خسرو کسائیان در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری واقع در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان از تاریخ مشترک هر دو کشور سخن گفت و اظهار داشت: دو کشور ایران و افغانستان دارای وجه مشترکی از لحاظ دین، زبان، فرهنگ و تاریخ هستند بنابراین باید این دو کشور با یکدیگر در حال مراوده باشند.

وی ضمن خیر مقدم به اعضای تجارت افغانستان بیان داشت: تولیدکنندگان اصفهانی نیز برای عرضه و فروش تولیدات خود در این جلسه محصولات خود را به تاجرانی که از افغانستان به ایران آمده‌اند معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان با اشاره به جنگ عراق علیه ایران و اشغال افغانستان توسط شوروی بعد از انقلاب اسلامی ایران  تصریح کرد: بعد از پشت سر گذاشتن این دوران توسط این دو کشور بهتر است از این فرصت‌ها استفاده کرده و از یکدیگر بهره ببریم.این دو کشور مشترکات زیادی دارند بنابراین باید به یکدیگر کمک کنند.

بلافاصله بعد از سخنرانی  رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان، معاون اول اتاق تجارت افغانستان به ایراد سخن پرداخت.

خان جان الکوزی اظهار داشت: ما با بندر چابهار، تهران و مشهد قراردادهایی را در زمینه تجاری و اقتصادی منعقد کردیم و  در تلاش بودیم  که با مرکز ایران که استان اصفهان در آن واقع بوده و شهری است تولیدی و دارای سنت دیرینه قرارداد تجاری منعقد کنیم.

وی از فروشگاه‌های برخی شهرهای افغانستان که محصولات ایرانی را به فروش می‌رسانند سخن گفت و بیان داشت: افغانستان از کشورهای هند، اروپا، ژاپن، آسیای میانه و ایران مواد مصرفی و مصالح ساختمانی وارد این کشور می‌کند.

معاون اول اتاق تجارت افغانستان دو کشور ایران و افغانستان را دوست و برادر یکدیگر عنوان کرد و  گفت: مردم کشور ما از صمیم قلب ایرانیان را دوست دارند.

به گزارش فارس، علاوه بر حضور معاون اول اتاق تجارت افغانستان در این مراسم ، دو عضو اتاق تجارت مرکزی افغانستان، معاون تجاری اتاق تجارت ننگرهار ، رئیس اتاق تجارت ننگرهار، معاون اتاق خدماتی تجارت ننگرهار، معاون صادراتی اتاق تجارت ننگرهار، معاون مالی اتاق تجارت ننگرهار و چندین تاجر از کشور افغانستان نیز حضور داشتند.

بعد از سخنرانی مسئولان اتاق بازرگانی  و صنایع و معادن اصفهان و معاون اول اتاق تجارت افغانستان تفاهم‌نامه همکاری میان این دو شهر در زمینه اقتصادی و تجاری منعقد شد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول