اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید قزوین تأکید کرد

قانونی شدن مشارکت دستگاه‌‌ها در حل مشکلات ایثارگران

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: تحقق نظام‌مند مشارکت دستگاه‌های اجرایی برا ی کاهش مشکلات ایثارگران باید به شکل قانون درآمده و فرهنگ‌سازی شود.

قانونی شدن مشارکت دستگاه‌‌ها در حل مشکلات ایثارگران

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نادر نصیری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برخی از خواص جامعه به همراه عوام نگاه بخشی به بنیاد شهید و امور ایثارگران و نگاه صنفی به جامعه ایثارگری دارند که امری پسندیده و قابل‌ قبولی نیست زیرا بنیاد شهید را از اهدافش دور می‌کند.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات ارزنده‌ای به جامعه ایثارگری ارائه کرده است ولی هنوز برخی از ایثارگران با مشکلات متعددی مواجه هستند که لاینحل است و اگر همه ظرفیت‌‌‌های نظام اسلامی و عرصه بین‌المللی را بسیج کنیم، نمی‌توانیم مشکلاتشان را برطرف کنیم که به عنوان نمونه می‌توان به جانبازان قطع نخاع، اعصاب و روان و شیمیایی اشاره کرد که برا‌ی دفاع از اسلام و انقلاب تا آخر عمرشان محکوم هستند که با درد و بیماری دست و پنجه نرم کنند.

این مسئول ادامه داد: مسئولان باید خدمت‌رسانی به ایثارگران را در اولویت برنامه‌های کاریشان قرار دهند که انتظار نا‌به‌‌جایی نیست.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم که اگر شهیدی در اداره خود دارند تابلویی به عنوان یادمان از آن شهید در اداره خود نصب کنند.

نصیری اضافه کرد: مسئولان باید وصیتنامه‌های شهدا را که سراسر درس زندگی، ولایت‌مداری و مدیریت است، مطالعه کرده و پیش از آغاز جلسات، فرازهایی از وصیتنامه‌های شهدا را قرائت کنند که خالی از لطف نیست.

نرخ ساماندهی گلزار شهدا در استان قزوین بیش از 60 در‌صد است

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین ادامه داد: نرخ ساماندهی گلزار شهدا در این استان بیش از 60 درصد نرخ متوسط کشور است که رقم قابل قبولی است.

نصیری افزود: دولت هر خدمتی را که مسکوت کند موضوع ساماندهی گلزار شهدا را نباید تعطیل کند زیرا تا‌کنون نباید ساماندهی گلزار شهدایی باقی می‌ماند که از مطالبات و حقوق به حق خانواده‌های شهداست که انتظار زیادی نیست.

وی تصریح کرد: در زمینه ساماندهی گلزار شهدا در شهرستان آبیک خیلی عقب نیستیم.

این مسئول خاطر‌نشان کرد:  طی طرحی که به استانداری قزوین ارائه شده است، در ساماندهی گلزار شهدای یک الی 5 هزار نفر،  123 گلزار شهدا از طرف بسیج و اداره کل روستایی استان قزوین ساماندهی می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: گلزار شهدا مرکز قزوین متناسب با شأن استان قزوین ساماندهی شده که به کانون بزرگ فرهنگی برای تببین فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل می‌شود.

برنامه‌های بنیاد شهید متفاوت و ابتکاری اجرایی می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین با بیان اینکه امسال برنامه‌های ابلاغی کشور به طور برجسته از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران متفاوت از سال‌های گذشته و متمایز از استان‌های دیگر و به طور ابتکاری اجرایی می‌شوند، افزود: تمام عزت، اقتدار و عظمت نظام اسلامی متأثر از مجاهدت شهدا و ایثارگران بوده که مایه افتخار و مباهات ملت غیور ایران اسلامی هستند.

نصیری خاطرنشان کرد: در برخی از زمینه‌ها اعتبارات میلیاردی و میلیونی در سطح کشور هزینه می‌شود، ولی رضایت‌مندی لازم حاصل نمی‌شود که در بسیاری از مواقع با ارتباط عاطفی با خانواده‌های شهدا بسیاری از مشکلات برطرف شده که این امر نشانگر نیاز مردم و مسئولان به خانواده‌های شهداست.

وی عدم ارتباط عاطفی با خانواده‌های ایثارگران و یا کمرنگ بودن این موضوع در بین مسئولان را حلقه مفقوده در زمینه ارتباط با ایثارگران دانست و گفت: امسال بیش از 6 هزار و 500 دیدار با همکاری 85 دستگاه دولتی با خانواده‌های ایثارگر شاغل در دستگاه‌ها هدف‌گذاری کرده‌ایم که در نظر داریم به 10 هزار دیدار از لحاظ کمی و کیفی برسانیم.

این مسئول اضافه کرد: با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی سطح استان قزوین بدون استثنا هر هفته دیدار در دفتر امام جمعه، نشست‌های صمیمی، دیدار با کارکنان ایثارگر و حضور د‌ر گلزار شهدا را خواهیم داشت تا شهدا فراموش نشوند و بتوانیم راهشان را ادامه دهیم. 

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: این استان افزون بر 10 هزار ایثارگری که دارد، 3 هزار شهید، 6 هزار و 500 جانباز و 660 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول