اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

فعالیت 7 هزار معلم ایثارگر در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در حال حاضر 7 هزار معلم ایثارگر، 3 هزار معلم جانباز در استان مازندران به کار تدریس مشغول هستند.

فعالیت 7 هزار معلم ایثارگر در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، مراسم گرامیداشت هفته معلم با حضور مسئولان استان، شهرستان و جمع کثیری از معلمان و خانواده‌های آنها در نوشهر برگزار شد.

محمدعلی امیری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بعدازظهر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه و گرامیداشت هفته معلم در نوشهر اظهار داشت: اگر اندیشه‌های بلند و ارزشمند شهید مطهر نبود شاید امروز روز معلم هم نداشتیم و خلوص و پاکی آنها مطرح نمی‌شد.

وی تصریح کرد: شهید مطهری معلم ارزشمند انقلاب اسلامی بود و شخصیتی بود که در همه موضوع‌ها اندیشید و بیان وی به گونه‌ای است که برای همه اقشار جامعه قابل قهم و درک است.

امیری گفت: مطهری در برابر انحرافات فرهنگی ایستادگی می‌کرد و از چاپ مقالاتش در نشریات قبل از انقلاب پرهیز نمی‌کرد و همه اینها برای ما درس است.

وی به جایگاه معلم در جامعه اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها در تعریف کردن معلم اشتباه می‌کنند و فکر می‌کنند وظیفه معلم فقط انتقال مطالب کتب درسی و یا نوشتن بر روی تخته است.

وی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند هر کس در دانشگاه تحصیل کرد و یا فرمولی از ریاضیات را آموخت یا نثری را حفظ کرد می‌تواند به آسانی معلم شود و شاید برخی خود را جای معلم گذاشتند که معلمی زیر سوال رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: امروز ممکن است خیلی از خطاها در لباس معلمی رخ دهد اما باید دانست آن فرد معلم نیست.

وی افزود: معلم در کلاس درس با دانش‌آموز تنهاست و تنها خدا شاهد کار معلم است.

این مسئول بیان داشت: معلم همه همه عواطفش را به دانش آموز می‌دهد و جان و مال خود را فدا می‌کند و درد دانش آموز را می‌فهمد و درک می‌کند و اگر معلم نبود چه کسی می‌توانست به فرهنگ این ملت افتخار کند.

وی با اشاره به 300 معلم شهید استان مازندران اظهار داشت: به ازای هر هفت دانش آموز یک معلم شهید داریم و شمار شهدای دانش‌آموزی در مازندران نیز  یک هزار و 710 شهید دانش‌آموزی است.

امیری افزود: در حال حاضر نیز 7 هزار معلم ایثارگر، 3 هزار معلم جانباز در استان مازندران به کار تدریس در مدارس مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: نبرد امروز دشمن از راه فرهنگی به مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخاسته است و از هر کوی و برزنی وارد زندگی مردم می‌شود و از طریق شیرینی‌های کذایی فرهنگ ما را مورد تهاجم قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره رسالت خطیر معلمان بیان داشت: مهمترین کار برای هر نظامی تربیت مردمانش است و امروز این مسئولیت مهم و تاریخی در ایران به معلمان سپرده شده است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به معلمان تکیه کرده است.

وی همچنین به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: آنچه تاکنون در مدارس در حال اجرا بود وارداتی بود و حاصل تحقیق و پژوهش کسانی بود که در بین ما زندگی نکردند و البته ما به آنها احترام می‌گذاریم اما تا چه وقت باید مصرف‌کننده تفکر آنها باشیم.

امیری گفت: حال که سند تحول بنیادین تصویب شد بنابراین باید بند بند آن را اجرا کنیم و ما مطمئنا می‌توانیم آن را به خوبی اجرا کنیم.

وی با توجه به شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: سند تحول بنیادین مهم‌ترین تولیدی بود که در آموزش و پرورش بوجود آمد و آموزش و پرورش به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

وی بیان داشت: پاک‌ترین، صادق‌ترین و ارزشمندترین انسان‌ها معلمان هستند و دانشمندان امروز ما نیز محصول معلمان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: جهان امروز ما پیچیده شده است و لازمه آن شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است و هنر معلمان نیز همین باشد تا آنها بتوانند در این جهان پیچیده برای فردای خود آماده شوند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول