اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

تحصیل 6000 دانش‌آموز در مدارس شاهد و ایثارگر قم

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، تعداد دانش‌آموزان در حال تحصیل در مدارس شاهد و ایثارگر استان قم را شش هزار نفر دانست.

تحصیل 6000 دانش‌آموز در مدارس شاهد و ایثارگر قم

حیدر رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برنامه‌های هفته معلم اظهار کرد: دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی و تجلیل از ایثارگران و جانبازان فرهنگی در هفته معلم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 69 خانواده شهدای فرهنگی، جانباز و آزاده در استان قم وجود دارد، گفت: استان قم افتخار میزبانی 63 نفر شهید فرهنگی، 87 نفر آزاده فرهنگی و 600 نفر فرهنگی جانباز با درصدهای مختلف را دارد.

دبیر ستاد شاهد و ایثارگران اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: همایش‌هایی در مناسبت‌های مختلف برای این فرهنگیان برگزار شده و تسهیلاتی در امور استخدامی و حکم کارگزینی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه شش هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد و ایثارگران قم مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد دو هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر، فرزندان جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان بوده و چهار هزار دانش‌آموز از فرزندان رزمندگان و دانش‌آموزان عادی هستند.

رستمی با اشاره به برگزاری مسابقه علمی در مقطع راهنمایی و متوسطه عنوان داشت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم این مسابقه را برای دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگران پایه سوم ابتدایی تا سوم متوسطه برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در ایجاد رقابت سالم بین دانش‌آموزان موثر بوده و هدف اصلی آن ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان است.

دبیر ستاد شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: رتبه‌های اول تا سوم برگزیده مسابقات علمی در هر پایه به تفکیک جنسیت انتخاب شده و جوایزی به آنها اهدا می‌شود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول