اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون کرمان اعلام کرد

رشد 63 درصدی خونگیری در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون کرمان گفت: طی شش سال گذشته 63 درصد رشد خونگیری در استان کرمان را شاهد هستیم بر این اساس در پایان سال 90 این میزان به 74 هزار واحد رسیده است.

رشد 63 درصدی خونگیری در کرمان

‌به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا مهدی‌زاده ظهر امروز در بازدید فرمانده انتظامی استان کرمان از اداره کل انتقال خون استان کرمان اظهار داشت: وضعیت بهداشت و درمان استان کرمان نسبت به گذشته بهتر شده و این وظیفه ما را سنگین کرده‌ و همکاران ما در انتقال خون تلاش خوبی در راستای انجام وظیفه به کار می‌گیرند.

وی افزود: با توجه به رشد خونگیری هر ساله در استان، در تأمین خون و فرآورده‌های خونی مشکلی وجود ندارد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: طی شش سال گذشته 63 درصد رشد خونگیری در استان را شاهد بوده‌ایم که بر این اساس پایان سال 83 میزان 44 هزار و 800 واحد خون اهدا شده بود که در پایان سال 90 این میزان به 74 هزار واحد رسیده است.

وی بیان داشت: با توجه به افزایش بیمارستان‌ها و انجام اعمال جراحی تخصصی و فوق‌تخصصی از جمله پیوند کبد و ... در استان کرمان، مصرف خون و فرآورده‌های خونی نیز افزایش داشته و به عنوان مثال یک بیمار پیوند کبد، بین 40 تا 80 واحد فرآورده خونی نیاز دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان افزود: وضعیت خون در استان کرمان خوب است و حتی در دوردست‌ترین نقاط استان مشکلی نداریم و سه مرکز انتقال خون در شهر کرمان و پنج مرکز در شهرستان‌های رفسنجان، بم، جیرفت، سیرجان و کهنوج فعال هستند.

وی گفت: تأمین خون سالم و کافی هدف و وظیفه انتقال خون است و در این راستا نیاز به همکاری مردم است و کارکنان نیروی انتظامی تاکنون در این زمینه همکاری خوبی هم در اهدای خون و هم در تأمین امنیت اکیپ‌های سیار خونگیری ما داشته‌اند.

مهدی‌زاده با تأکید بر ادامه همکاری کارکنان نیروی انتظامی استان با انتقال خون تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان و کاهش اهدای خون در این ماه، ساعت بعد از افطار زمان مناسب و خوبی برای اهدای خون است تا در استان با کاهش ذخیره خونی مواجه نشویم.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول