اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر صورت می‌گیرد

اعزام تیم‌های سیار خون‌گیری در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: تیم‌های سیار خون‌گیری به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در مناطق مختلف آذربایجان غربی آماده ارائه خدمات هستند.

اعزام تیم‌های سیار خون‌گیری در آذربایجان غربی
امیر اولیایی رضایی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک گفتن به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: با مشارکت مسئولان و متولیان این امر برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است تا تیم‌های سیار خون‌گیری در شهرهای فاقد پایگاه برای پاسخ‌گویی به مردم آماده شوند تا اقشار مختلف مردم در یاری رساندن به بیماران نیازمندان اهتمام کنند.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم برای عملی شدن این امر با مسئولان مرکز بهداشت و جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌ها ایجاد شده است تا تیم‌های سیار در نقاط معلومی برای مراجعه کردن مستقر شوند همچنین در این‌ راستا به طور وسیع اطلاع‌رسانی شده است تا مردم نوع‌دوست در زمان و محل تعیین شده برای هدیه کردن خون حاضر شوند.

این مسئول به آمادگی مراکز ثابت خونگیری در ایام الله فجر اشاره کرد و گفت: پرسنل این قبیل مراکز هم به طور ویژه خدمات مورد نیاز به مردم خیر و نیکوکار  استان ارائه خواهند دارد چرا که به طور قطع در دهه فجر مانند سایر ایام ویژه سال افراد زیادی برای شرکت در این امر خداپسندانه مبادرت خواهند کرد از این رو مقدمات لازم برای خون‌گیری فراهم شده است.

وی از همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال‌احمر استان برای مشارکت در برنامه‌های مختلف این دستگاه قدردانی کرد و افزود: بین مسئولان این سازمان و دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال‌احمر تعامل و هماهنگی بسیار خوبی وجود دارد به طوری که در سایه این کار جمعی سطح خدمات ارائه شده به مردم تا اندازه قابل توجهی ارتقاء یافته است.

اولیایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای سنجش سلامت خون‌های اهدا شده مانند سایر استان‌ها چهار نوع آزمایش انجام می‌گیرد ادامه داد: برای اینکه از سلامتی خون اهداء شده اطمینان حاصل شود چهار نوع آزمایش ایدز، هپاتیت سی و بی، آر پی آر بر روی خون‌ها توسط نیروی انسانی مجرب و توانمند انجام می‌گیرد.

وی خون و فرآورده‌های خونی امانت مردم در دست این دستگاه دانست و گفت: دو نوع آزمایش دیگر هم برای کنترل وجود یا عدم وجود عوامل تسهیل‌کننده ایجاد سرطان خون در گلبول سفید بر روی خون‌ها انجام می‌شود به طوری که آزمایش مذکور به جز آذربایجان غربی در گیلان و خراسان رضوی هم برای تایید سلامتی خون صورت می‌گیرد

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول