اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب‌های قدر صورت می‌گیرد؛

خون‌گیری هم‌زمان 32 نفر در گلستان شهدای اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس بخش اهداکنندگان اداره انتقال خون استان اصفهان گفت: هم‌زمان با شب‌های قدر، 32 تخت فعال به صورت هم‌زمان برای اهداکنندگان خون در گلستان شهدای اصفهان در نظر گرفته شد.

خون‌گیری هم‌زمان 32 نفر در گلستان شهدای اصفهان
سید حسن طبیب‌پور امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نحوه استقرار و امکانات به کار برده شده با تمام تجهیزات و نیروها در گلستان شهدا اظهار داشت: 32 تخت فعال و بالغ بر 45 نفر از کارکنان برای پوشش دادن تمام فعالیت‌ها و انجام عملیات در امر خون‌گیری حضور یافته و بیش از سه ایستگاه فعال ثبت نام، شش ایستگاه فعال معاینه پزشک و سه پایگاه فعال کنترل خون‌های یخ زده وجود دارد.
وی با اشاره به 530 نفر مراجعه‌کننده در امر اهدای خون در نخستین شب قدر امسال افزود: با توجه به کمبود تعداد مراجعه‌کنندگان در شب 19 رمضان سال گذشته در پایگاه خواجو، بر آن شدیم که همچون سال‌های گذشته عملیات خون‌گیری در گلستان شهدا اجرا شود.
رئیس بخش اهداکنندگان انتقال خون استان اصفهان همراه داشتن کارت ملی و الزامی بودن آن را به دلیل افزایش سلامت خون افراد و جامعه مهم تلقی کرد و گفت: با توجه به افزایش حجم اطلاعات و مشخصات افراد و به دلیل زمان‌بر بودن شناسایی افراد، پذیرش با کارت ملی آسان‌تر بوده و با توجه به این که بارکد خوان کارت ملی از دقت بالایی برخوردار و منحصر به فرد است، جستجوی مشخصات این افراد راحت‌تر و از خطاهای احتمالی بعدی جلوگیری می‌شود.
وی دقت مراجعه‌کنندگان به سئؤالات پزشک و صحت در امر پاسخگویی را ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به این که هدف پزشک فقط سلامت خون و جامعه است با این وجود در صورتی که پزشک به دلایلی مراجعه‌کننده را از اهدای خون به صورت دائم و یا موقت معاف می‌کند آنها با درایت و فهم بالای خود پذیرای سخن پزشک شده و واکنش منفی در این زمینه بروز ندهند.
طبیب‌پور به عملیات خون‌گیری در پایگاه خواجو تا عید فطر به غیر از شب‌های قدر در سه شیفت صبح، بعد از ظهر و شب اشاره و اضافه کرد: این پایگاه آماده پذیرایی از مراجعه‌کنندگان پس از زمان افطار از ساعت 20 تا 23 و 30 بوده و علاوه بر این پایگاه عاشق اصفهانی و شریعتی نیز همه روز صبح آماده ارائه خدمات به اهداکنندگان هستند.
وی به عملیات دریافت خون در شهرستان‌های شهرضا، کاشان، نجف‌آباد و خوانسار اشاره کرد و افزود: این شهرستان‌ها در پایگاه ثابت مرکز انتقال خون خود در شب‌های قدر تا ساعت دو بامداد به ارائه خدمات در امر اهدای خون می‌پردازند.
رئیس بخش اهداکنندگان انتقال خون استان اصفهان با بیان آغاز عملیات خون‌گیری در حسینیه هفت تن گلپایگان ادامه داد: این شهرستان تنها در شب 21 علاوه بر مرکز خوانسار فعال بوده و در کاشان نیز علاوه بر مرکز انتقال خون ثابت خود در شهرستان آران و بیدگل در درمانگاه ولیعصر (عج) عملیات خون‌گیری انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه با نصب سیستم نگاره 5 و برخورداری از دقت و ظرافت بیشتر، کیفیت کار افزایش یافته افزود: این سیستم نگاره‌ای است که تمام مسیرها را بررسی و در صورت وجود مشکل از ابتدای پذیرش تا انتهای آزادسازی خون اجازه ادامه عملیات را تا زمان برطرف نشدن مشکل نمی‌دهد.
طبیب‌پور با اشاره به پیشرفت فوق‌العاده سیستم نگاره 5 در سال جاری تاکید کرد: سال گذشته اصلاح عملیات کمی پس از عمل خون‌گیری انجام شده، اما در سال جاری در همان لحظه خون‌گیری جلوی خطا گرفته و از پیشرفت آن جلوگیری می‌شود.
وی با توجه به سیستم به روز نگاره 5 و درج فوری اطلاعات در پایگاه مشتاق بیان داشت: اطلاعات در این پایگاه قابل رویت و احتمال خطا در آن بسیار کم و در همان لحظه اصلاح صورت می‌گیرد.
رئیس بخش اهداکنندگان انتقال خون استان اصفهان آمار خون‌گیری در سال گذشته را بالغ بر 2 هزار مراجعه‌کننده در شب‌های قدر اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال نیز به همین میزان باشد.
وی با توجه برخورداری برنامه‌های امسال از نظم، دقت و ظرافت بیشتر نسبت به سال گذشته افزود: با وجود عملیات خون‌گیری در گلستان شهدا به صورت سال‌های متمادی در شب‌های قدر، سال گذشته خون‌گیری شب نوزدهم به طور استثنا در پایگاه خواجو انجام شد که به دلیل میزان کم مراجعه کننده تصمیم بر استقرار مجدد پایگاه خون‌گیری هر سه شب قدر در گلستان شهدا همچون سال‌های گذشته اتخاذ شد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول