اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان قم عنوان کرد

رشد 21 درصدی اهدا خون در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: در سال گذشته با توجه به رشد کمی و کیفی شاخص‌های خونی میزان اهدای خون در استان قم 21 درصد رشد داشته است.

رشد 21 درصدی اهدا خون در قم

‌علی الهی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم فرهنگ‌سازی در زمینه اهدا خون و میزان مشارکت زنان را بسیار پر اهمیت دانست و اظهار کرد: تامین فرآورده‌های خونی در ایران از بالاترین استانداردهای بین‌المللی برخوردار بوده به طوری که ایران از نظر شاخصه‌های خونی جزو کشورهای برتر دنیا محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به رشد کمی و کیفی شاخص‌های خونی میزان اهدای خون در استان قم 21 درصد رشد داشته است.

الهی ادامه داد: سالانه در دنیا افراد زیادی بر اثر کمبود فرآورده‌های خونی از بین می‌روند که خوشبختانه به دلیل حاکم بودن ارزش‌ها، اعتقادات و آموزه‌های دینی در جامعه شاهد مشارکت فعال مردم در امور خیر از جمله اهدای خون هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان قم تصریح کرد: ایجاد و ذخیره خون و فرآورده‌های خونی، تامین خون مراکز نیازمند خون اعم از خصوصی، دولتی و بیمارستان‌ها به صورت رایگان از جمله ماموریت‌های مرکز انتقال خون استان قم است.

وی ابراز داشت: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد تومان به منظور تامین خون و فرآورده‌های خونی برای بیمارستان‌ها، مراکز دولتی، خصوصی و خیریه هزینه شده است.

الهی خاطر نشان کرد: پایگاه انتقال خون استان قم در زمینه رشد اهدا خون مستمر و ارسال پلاسما با توجه به شاخص‌های خونی رتبه خوبی را در کشور کسب کرده است.

مدیر انتقال خون استان قم عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی هزار و 500 نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کرده‌اند که در بحث خون‌رسانی و تامین پلاکت به عنوان یک محصول کم عمر و ارزشمند توانستیم 100 درصد درخواست‌ها را تامین کنیم.

وی گفت: همچنین ارسال فرآورده‌های خونی از استان قم به سایر شهرهای کشور در مجموع 7 هزار و 785 واحد بوده که اهواز با 4 هزار و 756 واحد بیشترین دریافت فرآورده‌های خونی را داشته است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول