اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انتقال خون یزد خواستار شد

یزد نیازمند افزایش اهدای پلاکت خون است

خبرگزاری فارس: مدیر انتقال خون استان یزد از اهداکنندگان خون خواست در صورت داشتن شرایط لازم برای اهدای پلاکت خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

یزد نیازمند افزایش اهدای پلاکت خون است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون استان یزد، سیدعلی خدایی با اشاره به اینکه در استان یزد کمبود گروه خونی خاصی وجود ندارد، اظهار داشت: این در حالی است که در زمینه پلاکت با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: این کمبود به دلیل وجود بیمارستان‌های مجهز و پیشرفته در استان یزد هم چنین حضور بیماران خونی و سرطانی و ... از سایر استان‌ها برای درمان در یزد است، بنابراین از اهداکنندگان می‌خواهیم در صورت داشتن شرایط برای اهدای پلاکت خون به مرکز انتقال خون یزد واقع در میدان ابوذر مراجعه کنند.

خدایی بیان کرد: خون ماده حیاتی است و از هر سه نفر انسان یک نفر در طول عمر خود نیازمند دریافت خون است، بنابراین ضروری است همه افراد سالم و دارای شرایط اهدای خون حداقل دو بار در سال برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا ذخیره خونی استان در حد مناسبی حفظ شود.

وی بر نقش رسانه‌های گروهی در فرهنگ‌سازی اهدای خون و اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه اهمیت این امر خداپسندانه تأکید کرد.

خدایی در مورد تفاوت اهدای خون و حجامت نیز خاطرنشان کرد: اهدای خون عملی خداپسندانه و ایثارگرانه است که باعث نجات جان انسان‌های دیگر می‌شود در حالی که حجامت عملی خودخواهانه است که در شرایط ایده‌آل ممکن است به حفظ سلامتی خود شخص کمک کند و در مجموع حجامت با اهدای خون قابل مقایسه نیست.

وی در مورد چالش‌ها و کمبودهای انتقال خون استان یزد تصریح کرد: با توجه به رشد مراکز درمانی استان یزد، رشد متناسب ساختارهای انتقال خون نیز لازم است به طوری که کمبود نیروی انسانی و اعتبارات از جمله مهم‌ترین چالش‌های مراکز انتقال خون استان یزد است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول