اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل:

تولید آبزیان سال آینده از مرز سه هزار تن می‌گذرد

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: براساس پیش‌بینی‌ها در سال آینده تولید انواع آبزیان در استان اردبیل بیش از سه هزار و 200 تن می‌باشد.

تولید آبزیان سال آینده از مرز سه هزار تن می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در نشست مشترک با فرماندار و مسئولان شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: ما راهکارها و پیش‌بینی‌های لازم را در صدور مجوز برای تولید آبزیان انجام دادیم که انتظار می‌رود تا پایان سال حتی به بیشتر از رقم یاد شده نیز دسترسی پیدا کنیم.

وی با بیان این‌که در تولید آبزیان شهرستان پارس‌آباد یکی از قطب‌های خوب و مؤثر استانی است، تصریح کرد: وجود آب‌های گرم و سرد متعدد در پارس‌آباد به ویژه حاشیه رودخانه ارس سبب شده تا وضعیت تولید در این منطقه مناسب باشد.

واعظی خاطر نشان کرد: براساس نقشه‌برداری سال‌های اخیر از اراضی شهرستان پارس‌آباد فضایی در حدود 350 هکتار برای پرورش ماهیان گرمابی در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود در این حوزه نیز موفق عمل کنیم.

این مسئول از تدوین و تهیه سند توسعه آبزی‌پروری و ایجاد فرصت‌های اشتغال از این طریق خبر داد و اضافه کرد: به تفکیک شهرستان‌ها این سند تهیه شده و با هدف افزایش تولید آبزیان برای تأیید نهایی به سازمان شیلات ایران ارسال شده است.

وی حمایت‌های متنوع را از فعالان این عرصه یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه نیز مساعدت‌ها و همکاری‌های لازم با فعالان بخش خصوصی انجام شده تا به تولید و پرورش آبزیان متناسب با شرایط آب و هوایی استان اقدام کنند.

به گزارش فارس، مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: متقاضیان استفاده از تسهیلات بانکی برای تأمین سرمایه در گردش به معاونت امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی می‌شوند.

واعظی با اشاره به این‌که هدف توسعه این بخش و افزایش تولید آبزیان است، افزود: مجوزهایی نیز برای تولیدکنندگان متخصص صادر شده است.

وی تصریح کرد:‌ به منظور ارتقای دانش فنی پرورش‌دهندگان و همچنین علاقمندان آماده برگزاری کلاس‌های آموزش آبزی‌پروری در این شهرستان هستیم.

به گزارش فارس، در این جلسه فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز توسعه صنعت شیلات و آبزی‌پروری را جز اولویت‌های این شهرستان در سال آینده توصیف کرد.

ولی کریمی به ظرفیت‌های بالای آبزی‌پروری در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: بستر برای جذب سرمایه‌گذاران به ویژه تعاونی‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مرتبط برای پرورش آبزیان فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: آب‌های این شهرستان به ویژه رودخانه ارس در مسیر تپراق‌کندی، عمران‌آباد و طاهرآباد می‌تواند مکان‌های مناسبی برای پرورش آبزیان و ماهیان گرمابی باشد.

کریمی در ادامه اضافه کرد: آن چه امروز در این حوزه بیشتر مد نظر است استفاده از ظرفیت آب‌های موجود به ویژه در مناطق روستایی است که هم فرصت اشتغال و هم توسعه اقتصادی را می‌تواند مناسب و مطلوب فراهم آورد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول