اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه فرش آذربایجان غربی خبر داد

برگزاری جشنواره فروش فرش دستباف در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس گروه فرش آذربایجان غربی گفت: جشنواره فروش فرش دستباف بهمن ماه جاری در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره فروش فرش دستباف در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه خلیل نوری عصر امروز در نشست کمیته فرش استان اظهار داشت: این جشنواره از 22 بهمن تا 22 اسفند ماه امسال در شهرهای ارومیه، خوی، بوکان، میاندوآب و مهاباد و در راستای رونق بازار داخلی، معرفی و شناساندن فرش استان و فرهنگ‌سازی برای استفاده از فرش دستباف برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر توسعه صنعت فرش دستباف استان افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی آذربایجان غربی و هم‌مرز بودن با سه کشور خارجی، می‌طلبد که برنامه ریزی اصولی برای افزایش میزان صادرات و یافتن جایگاه مناسب در بازارهای داخلی و خارجی برای فرش این استان انجام شود.
نوری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان صنعت فرش است گفت: با توجه به وجود بازار فروش در کشورهای دیگر، در راستای صادرات آن اقدام می‌شود از این رو توسعه بازار عرضه و افزایش متقاضی نیازمند نظارت کامل در فرآیند بافت توسط کارشناسان است که این اقدام صورت می‌گیرد.
این مسئول از برگزاری المپیاد فرش در مقاطع دانش‌آموزی و دانشجویی خبر داد و تصریح کرد: با برگزاری این المپیاد می‌توان افراد متخصص و استعدادهای جوان در این عرصه را شناسایی کرده و در راستای تقویت آنها اقدام کرد.
نوری ادامه داد: المپیاد فرش دانشجویی و دانش‌آموزی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علمی کاربردی تکاب برگزار می‌شود.
وی با اشاره به بیمه قالیبافان استان گفت: در زمان حاضر 18 هزار نفر قالیباف به سازمان تامین اجتماعی و 15 هزار و 300 نفر به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند که از این تعداد 17 هزار نفر از بیمه قالیبافی و 13 هزار و 300 نفر از گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
رئیس گروه فرش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال جاری 13 دوره آموزش به بافی از محل اعتبارات استانی و 10 دوره از محل اعتبارات ملی جهت حفظ و توسعه کمی و کیفی فرش دستباف استان توسط سازمان بازرگانی برگزار شده است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول