اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 70 شرکت فرش کشور؛

جشنواره بین‌المللی فرش در کاشان آغاز شد

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره بین‌المللی فرش ماشینی و دستباف با حضور تولیدکنندگان داخلی و خارجی در خانه تاریخی نگین کاشان طی مراسمی آغاز به‌کار کرد.

جشنواره بین‌المللی فرش در کاشان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دبیر دومین جشنواره بین‌المللی فرش کاشان سه‌شنبه شب در این مراسم گفت: برگزاری این جشنواره و نمایشگاه فرش کاشان یکی از برنامه‌های تدوین شده توسط کانون هماهنگی دانش و صنعت فرش کشور است که امسال برای دومین بار در کاشان برگزار می‌شود.
محمود برادران برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی را یکی از مهم‌ترین اهداف برنامه 10 ساله اعلام کرد و افزود: امیدواریم طی مدت برگزاری این جشنواره اهداف از پیش تعیین شده برای توسعه و رونق صنعت فرش ماشینی و دستباف تحقق یابد.
وی با اشاره به فعالیت سه ساله خوشه فرش ماشینی کاشان ابراز داشت: در هدف‌گذاری‌های خوشه، سال اول فعالیت‌ها در بخش مطالعات و دو سال بعدی نیز سال‌های عملیاتی خوشه بوده ‌است.
عامل خوشه فرش ماشینی در شهرستان کاشان یادآور شد: استراتژی کلی خوشه فرش ماشینی کاشان بر توسعه بازارهای صادراتی متمرکز شده و برگزاری جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی و دستباف کاشان نیز با همین اهداف برگزار می‌شود.
به گفته وی خوشه فرش ماشینی کاشان تمامی تلاش خود را برای بدست آوردن بازارهای صادراتی متمرکز کرده و فعالیت‌های خود را به سمت و سوی افزایش صادرات سوق داده‌ است.
 دبیر دومین جشنواره بین‌المللی و نمایشگاه فرش ماشینی و دستباف کاشان همچنین چشم‌انداز خوشه فرش ماشینی این شهرستان در سال سوم فعالیت این خوشه را افزایش 300 درصدی صادرات فرش ذکر کرد و تصریح کرد: امیدواریم خوشه فرش ماشینی کاشان در پایان سال سوم فعالیت خود، به این میزان صادرات برسد.
برادران ارزش صادرات سال 86 فرش کاشان را 74 میلیون دلار دانست و عنوان کرد: این میزان صادرات درسال 89 به 200 میلیون دلار افزایش یافته‌است.
وی همچنین با اشاره به افزایش متوازن 60 درصدی وزنی و ریالی صادرات فرش کاشان در سال 88 و 89 گفت: یکی از ویژگی‌های صادرات فرش این شهرستان، افزایش همزمان و یکنواخت آن هم به لحاظ وزنی و هم به لحاظ ریالی است.
برادران اضافه کرد: چنانچه این جشنواره در سطح بین‌المللی مطرح شود و تجار خارجی را به خود جلب نماید صادرات فرش کاشان به بیش از یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد. 
وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم هنر فرش را به دنیا ارائه کنیم باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم تا نمایشگاهی دائمی برای ارائه فرش کاشان داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فرش کاشان با حضور 50 شرکت فرش ماشینی و 20 شرکت تولیدکننده فرش دستباف از شهرهای اصفهان، تهران، کاشان، یزد و سمنان با هدف حفظ جایگاه فرش کاشان و معرفی توانمندی‌های فرش‌های دستباف و ماشینی به مدت پنج روز در کاشان آغاز به کار کرد.
دومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فرش کاشان با همکاری مرکز ملی فرش ایران، شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، فرمانداری ویژه، شهرداری،  اداره بازرگانی، اداره صنعت معدن و تجارت، اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف، خانه صنعت و معدن، اتحادیه تولیدکنندگان فرش ماشینی، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان رفاهی تفریحی و دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول