اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر جشنواره بین‌المللی فرش کاشان:

دومین جشنواره بین‌المللی فرش کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر دومین جشنواره بین‌المللی فرش کاشان از برگزاری این جشنواره با حضور کشورهای خارجی در دو بخش فرش ماشینی و دستباف از یکم تا پنجم آذرماه در این شهرستان خبر داد.

دومین جشنواره بین‌المللی فرش کاشان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمود برادران ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای هر چه بهتر برگزار کردن این جشنواره، نمایشگاهی به وسعت 10 هزار متر مربع و فضای باز 15 هزار متر مربع با 50 غرفه فرش ماشینی و 20 غرفه فرش دستباف در میدان امام علی (ع) کاشان در نظر گرفته شده‌است.
وی افزود: در بخش فرش دستباف جشنواره علاوه بر شهرستان کاشان، شهرستان‌های اصفهان و تهران نیز حضور دارند.
دبیر دومین جشنواره بین‌المللی فرش کاشان همچنین با اشاره به اعلام آمادگی حدود 50 شرکت ایرانی در این جشنواره خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور شرکت‌های داخلی، شرکت‌هایی از 10 کشور ازبکستان، بنگلادش، ترکیه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، هند، ژاپن و سوییس نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
به گفته وی حضور کشورهای خارجی در دومین جشنواره بین‌المللی فرش کاشان در زمینه‌های فروش مواد اولیه، قطعات یدکی و ماشین‌آلات بافندگی فرش ماشینی است.
دبیر جشنواره بین‌المللی فرش کاشان برگزاری روزانه سه جلسه کنفرانس‌های علمی در زمینه‌های فرش ماشینی و دستباف به مدت سه روز در روزهای دوم تا چهارم جشنواره را از بخش‌های جنبی جشنواره نام برد و گفت: تجربیات و تحقیقات صورت گرفته شهرستان کاشان در بخش فرش ماشینی و دستباف در مدت یک سال گذشته در این کنفرانس‌ها ارائه می‌شود.  
محمود برادران همچنین از برگزاری نمایشگاه قطعات ماشین‌آلات بافندگی فرش ماشینی در دومین جشنواره بین‌المللی فرش کاشان خبر داد و با اشاره به مشکلات بر سر راه تهیه قطعات یدکی ماشین‌های خارجی گفت: از تعدادی قطعه‌سازان ماشین‌آلات فرش ماشینی برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده تا در صورت آمادگی آنان برای ساخت قطعات یدکی مورد نیاز، هزینه‌های نمونه‌سازی این قطعات به قطعه‌سازان پرداخت شود.
به گفته وی تأمین قطعات یدکی ماشین‌آلات جدید بافندگی فرش ماشینی از خارج شهرستان با هزینه‌های گزاف مقرون به صرفه نبوده و شرکت‌های فرش ماشینی کاشان را با مشکلات فراوانی روبرو کرده‌است.
برادران عنوان کرد: از فعالان در پارک‌های علمی و فن‌آوری شهرستان‌های اصفهان و مشهد برای بازدید قطعات و ماشین‌آلات نمایشگاه دعوت شده تا در صورت تمایل آنان برای ساخت قطعات مورد نیاز ماشین‌های بافندگی فرش ماشینی، قطعات مورد نیاز برای نمونه‌سازی تحویلشان داده شود.  
وی یادآور شد: همزمان با خروج ماشین‌های بافندگی داخلی از چرخه تولید، قطعه‌سازان نیز به حرفه‌های دیگر پرداخته‌اند به طوری که در حال حاضر تنها پنج قطعه‌ساز در شهرستان کاشان فعالیت دارند.
دبیر جشنواره بین‌المللی فرش کاشان با اشاره به همکاری  مرکز ملی فرش ایران، دانشگاه کاشان، فرمانداری ویژه، اداره بازرگانی، اداره صنعت معدن و تجارت، اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف، خانه صنعت و معدن، اتحادیه تولیدکنندگان فرش ماشینی، دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در برگزاری این جشنواره گفت: در حال حاضر کمیته‌های علمی، گردشگری، بین‌الملل و امنیت دومین جشنواره بین‌المللی فرش کاشان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. 
وی یادآور شد: 850 شرکت فرش ماشینی در کشور فعال است که از این تعداد 700 شرکت فرش ماشینی در منطقه کاشان فعالیت دارند که این تعداد شرکت فرش ماشینی در کشور سالانه 100 میلیون متر مربع تولید فرش دارند که از این میزان تولید 70 میلیون متر مربع در منطقه کاشان تولید می‌شود.
برادران همچنین تولید سالانه فرش دستبافت شهرستان کاشان را حدود 25 هزارمترمربع ذکر و بیان کرد: 25 درصد از این مقدار فرش تولیدی دستباف در این منطقه به خارج از کشور و به طور عمده به آلمان صادر می‌شود.
وی اضافه کرد: بیش از چهار هزار و500  بافنده فرش در منطقه کاشان به کار بافندگی فرش دستباف مشغول هستند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول