اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 22 بهمن‌ماه جاری؛

شهرکرد میزبان جشنواره فرش دستباف می‎شود

خبرگزاری فارس: مسئول اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره فروش فرش دستباف از تاریخ 22 بهمن لغایت 22 اسفندماه جاری در شهرهای مختلف این استان برگزار می‌شود.

شهرکرد میزبان جشنواره فرش دستباف می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا شیخی بعداز ظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان اظهار داشت: این جشنواره با عنوان هر فروشگاه یک نمایشگاه به‌مدت یک‎ماه به‌منظور افزایش تحرک و رونق در بازار فرش، تقویت بنیه اقتصادی، تغییر نگرش، آگاهی‌بخشی به نسل جوان، تخصصی بودن، فراهم کردن فضای مطمئن فکری برای مصرف کنندگان برگزار می‌‎شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر 100 هزار بافنده در عرصه صنعت فرش این استان فعالیت می‎‌کنند، گفت: این تعداد بافنده سالانه انواع فرش‌های یلمه، بختیاری، نایینی و گبه می‌بافند.
شیخی فرش‌های این استان را به‌ لحاظ اصالت رنگ و کیفیت در کشور برتر دانست و گفت: در حال حاضر 80 درصد از تولیدات فرش این استان به کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای اروپا و چین صادر می‌شود.
مسئول اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تبلیغات و بازاریابی را از جمله راهکارهای موثر در تثبیت جایگاه فرش این استان عنوان کرد و گفت: برهمین اساس این اداره‌کل برنامه‌ریزی‌های جامع به‌منظور انجام تبلیغات متناسب با تولیدات فرش این استان در خارج از کشور را در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان اینکه شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله این راهکارها است، گفت: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی سلیقه مشتریان شناسایی و تولیدات منطبق بر جذب این سلیقه برنامه‌ریزی می‌شود.
شیخی با تأکید بر ضرورت ارتقای جایگاه فرش این استان در سطح بازارهای خارجی گفت: با توجه به وجود رقبایی از جمله کشور چین که با الگوبرداری از طرح‌های ایرانی سعی در تسخیر بازارهای جهانی را دارند لازم است تا راهکارهای اصولی به‌منظور ارتقای جایگاه فرش این استان در دستور کار قرار بگیرد.
شیخی یکی از عوامل مهم بازاریابی فرش را شناخت بازار هدف و سلیقه مصرف کننده دانست و گفت: شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور در شناخت این مسیر بسیار موثر است.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول