اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اعتراض به غرق شدن مادر و کودکی

عضو 3 دوره شورای بجنورد رسما استعفا کرد

خبرگزاری فارس: عضو سه دوره شورای اسلامی شهر بجنورد با تحویل استعفا نامه خود، در اعتراض به غرق‌شدن مادر و کودکی در جوی آب شهر از سمت خود کناره‌گیری کرد.

عضو 3 دوره شورای بجنورد رسما استعفا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، جمشید گریوانی ظهر امروز با تحویل استعفا نامه خود و ثبت به شماره 623/8 رسماً استعفا داد.

این عضو شورای شهر در استعفا نامه خود خطاب به شورای اسلامی بجنورد آورده است: اینجانب جمشید گریوانی عضو سه دوره شورای اسلامی شهر در اعتراض به مرگ مادر و کودکی که بدون رفتن به رودخانه و یا دریا و حتی استخر، می‌توانند غرق شوند‍! است. یعنی مردم شهر من آنقدر کوچک و بی‌مقدار شده‌اند که حتی می‌توانند در جوی آبی غرق شوند؟

وی در استعفانامه خود با اشاره به اینکه مادری به دنبال کودکش، در جوی آبی غرق شد، تصریح کرد: کودکی زیر قدم‌های با معرفت مردم خیابان‌های شهر هی سر می‌خورد و به دنبال مادرش می‌گردد و با خود می‌گوید زیر پوست بی‌کفایتی مسئولان این شهر حتی کودک‌هایمان نیز در حال غرق‌شدن هستند!

گریوانی در ادامه استعفا نامه‌اش با ابراز تأسف برای خود و مدیریت شهری و همکاران، فرماندار، استاندار به خاطر وقوع این حادثه می‌افزاید: چگونه باور کنیم جشن شادی یک خانواده روستایی کارگر، مظلوم و زحمت‌کش و محروم که به هزار امید برای ختنه تنها فرزند بازمانده، امیرحسین راهی خراسان‌شمالی به عنوان منزلگه هفتم و گنجینه قومیت‌ها و فرهنگ‌ها شدند، تبدیل به عزا شد.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان ما از این حادثه دلخراش و جان‌سوز که قلب همشهریان عزیز و خانواده آن عزیزان را داغدار نموده، دق کنند و جان بدهند جا دارد، ادامه داده است: تا کی باید شاهد کارهای کلیشه‌ای، نمایشی، همایشی و آمار و ارقام‌ها بوده و با عملکرد ضعیفمان صحه بر عقب‌ماندگی و محرومیت مرکز استانمان بگذاریم و به گفته رئیس شورای اسلامی این شهر، " قلب شهر نیاز به جراحی داشته و مرکز استان مظلوم مانده است".

گریوانی با انتقاد از اینکه برخی از مسئولان پس از این حادثه هیچ واکنشی نشان ندادند، اضافه کرد: دریغ از یک اظهار ندامت و تأثر و تأسف و پشیمانی از سوی مسئولان این استان، و چگونه است در سیمای خراسان‌شمالی با اعلام کلمه "کشف خوشبختانه جنازه " بر بی‌تفاوتی خودمان نسبت به این موضوع صحه می‌گذاریم و اعلام می‌داریم این حوادث طبیعی است.

وی اظهار داشت: اگر این اتفاق برای یکی از مسئولان و حتی آبدارچی‌های آنان و یا خدای نخواسته برای مدیران ارشد استان می‌افتاد، باز هم این‌گونه برخورد می‌کردند.

عضو سه دوره شورای اسلامی بجنورد در این استعفانامه ضمن طلب حلالیت از شهروندان و خانواده خود تصریح کرد: از همه همشهریان، خانواده و همکاران طلب حلالیت کرده و امیدوارم که اینجانب را مورد بخشش و عفو قرار داده و از همکاران خودم و از مجموعه کار سرای بزرگ شهرداری، از تک تک آنان در خصوص برخوردها یا بعضاً توهین یا قصور عذرخواهی می‌کنم.

وی همچنین اضافه کرده است: باید بگویم که نه اهل موج‌سواری بوده و یا فریب کاری، خودنمایی و یا عوام فریبی و این قضاوت را بر عهده شهروندان محترم و عزیزم می‌گذارم و استعفای خویش را از عضویت در شورای اسلامی شهر بجنورد اعلام می‌کنم.

گریوانی که از خانواده معزز شهدا بوده با رای قاطع مردم بجنورد و کسب بالاترین رای به شورای اسلامی این شهر راه یافت.

به گزارش فارس، مادر و کودکی دوشنبه شب هفته گذشته به خاطر بارش شدید باران، قطع برق و آب گرفتگی معابر و جوی آب، در داخل جوی سقوط کرده و جان خود را از دست دادند.

جسد مادر به نام زهرا گریوانی 31 ساله در شب حادثه و جسد دختر بچه 5/2 ساله پس از 40 ساعت تجسس توسط عوامل امدادی پیدا شد.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول