اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت کاندیدای انتخابی حوزه همدان و فامنین‌ از مشکلات موجود در همدان

موسوی: در اعتراض به عملکرد ‌‌استاندار استعفا کردم / هیچ ارتباطی با مشایی ندارم

خبرگزاری فارس: کاندیدای انتخابی حوزه همدان و فامنین گفت: بنده به قصد داوطلبی در انتخابات و اعتراض به عملکرد استاندار در بیانیه مشهور به 13 استاندار استعفا کردم.

موسوی: در اعتراض به عملکرد ‌‌استاندار استعفا کردم / هیچ ارتباطی با مشایی ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدحسن موسوی عصر امروز در جریان مناظره در دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که دارم می‌توانم در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، انرژی، عمران و برنامه و بودجه حضور یابم.

وی ادامه داد: در کمیسیون برنامه و بودجه به این دلیل حضور می‌‌یابم چرا که عمده مسائل بودجه‌ای مجلس مربوط به اقتصاد و عمران کشور می‌شود و قانون بودجه که نوشته می‌شود به هزینه‌های کشور مربوط می‌شود و اکنون بنده در کمیسیون‌های عمران و بودجه اشکالات زیادی می‌بینم که قابل پیگیری و قابل اصلاح است.

کاندیدای انتخابی حوزه همدان و فامنین با بیان اینکه در کمیسیون عمران قوانین متعددی داریم، اذعان داشت: متأسفانه قوانین عمران ضد و نقیض هستند و قوانینی که هر روز بر عمران و شهرسازی اعمال می‌شود، مغایر است و بعضا به نفع طبقات محروم جامعه نیست آنها نیز باید اصلاح شود.

وی با اشاره به بحث شهرداری‌ها اذعان داشت: اعضای کمیسیون‌های ماده 5 شهرها در گذشته با حضور رئیس حفاظت محیط زیست، رئیس مسکن و شهرسازی، شهردار مرکز استان به عنوان ناظر و رئیس شورای شهر و معاون عمرانی استاندار به عنوان رئیس حضور داشتند اما در قانون جدیدی که تصویب کردند، مسئول حفاظت محیط زیست و شهردار را حذف کردند و رئیس شورای شهر به عنوان ناظر است که جای اشکال دارد به هر حال کمیسیون ماده 5 تمام مسائل شهرسازی را باید بررسی کند و نظر دهد که باید قوانین آن اصلاح شود.

موسوی به قانون منع فروش اشاره کرد و گفت: در فضاهای کاربری غیر مسکونی هر ساختمانی ساخته شود، نباید خدمات ارائه داد، این چه گناهی دارد و نقض قانون نیست چرا که به ضرر طبقات پائین جامعه است و ما باید قوانینی ایجاد کنیم که اینها را مستثنی کنیم.

وی تصریح کرد: در ارتباط با معیارهایی که برای یک نماینده وجود دارد، این است که بتوانند وکالت مردم را بگیرند و بر عدم وابستگی به جریانات به ویژه جریانات قدرت و ثروت استوار باشند.

کاندیدای انتخابی حوزه همدان و فامنین یادآور شد: وامدار نبودن می‌تواند تبعاتی در راستای منافع مردم باشد، و این مهمترین مباحثی است که باید در انتخاب نماینده مد نظر قرار گیرد.

وی مجلس را حزبی ندانست و گفت: مجلسی که حزبی نیست نباید وابسته به جریانات قدرت باشد به همین علت باید توانمندها را انتخاب کرد و پاک بودن و سلامت مالی باید مد نظر قرار گیرد.

موسوی اذعان داشت: مجلس فعلی قوانینی تصویب کرد که این امر ناشی از وابستگی نمایندگان به کانون قدرت و ثروت است، البته بعد از تذکر رهبری این قوانین پس گرفته شد.

وی با بیان اینکه وقتی در قانون‌گذاری وابسته به جریانی باشیم، مجبور به حفظ منافع آنها در قانونگذاری هستیم، گفت: نماینده مجلس باید بر اجرای صحیح قانون نظارت کند و اگر تخلفی دید‌ تذکر د‌هد.

کاندیدای انتخابی حوزه همدان و فامنین ابراز داشت: اصل 8 قانون اساسی یکی از اصول مهم قانون اساسی است و از فروع دین به شمار می‌رود و حدود این اصل را باید قانون تعیین کند و باید در مرکز پژوهش‌های مجلس به طور دقیق با استفاده از علمای اخلاق، جامعه‌شناسان و علمای علم اجتماع با هم بررسی کنند.

وی هزینه‌کردن تبلیغات خود را 20 میلیون تومان برشمرد و گفت:در راستای تبلیغات خود مادرم 3 میلیون تومان کمک کرد و کمک‌هایی نیز از سوی برخی آشنایان صورت گرفته است.

موسوی در خصوص مباحث جریان انحرافی ابراز داشت: بنده به جریان انحرافی اعتقادی ندارم و طبیعی است که هر کسی از خدا و رهبری جدا باشد انحرافی است و در این راستا مواضع خود را در سوم تیر 89 اعلام کردم.

وی با اشاره به مواضع استاندار در جریان انحرافی تصریح کرد: استاندار معاونانی دارد که بنده معاون انتخابی ایشان نبودم و استاندار از ابتدا به دنبال جابه‌جایی بنده بود اما نتوانست تا زمانی که خود استعفا کردم.

وی یادآور شد: پس از مدتی، به قصد داوطلبی در انتخابات و اعتراض به عملکرد استاندار استعفا کردم که بنده نیز به عملکرد ایشان اعتراض دارم چرا که برای من تودیعی در حاشیه شورای اداری استان برگزار کرد و این امر نشانه مخالفت وی با اعتقادات بنده بود.

کاندیدای انتخابی حوزه همدان و فامنین با بیان اینکه جریان انحرافی قدرت آنچنانی در کشور ندارد، گفت: بنده هیچ ارتباطی با مشایی ندارم و تنها در زمانی که مشائی رئیس میراث فرهنگی بود، برای پیگیری مسائل استان، با وی صحبتی شد و دیگر ارتباطی نداشتم.

وی یادآور شد: در زمان امضای بیانیه 13 استاندار، هیچ یک از مسئولان نارضایتی خود را اعلام نکردند و من نیز برای اینکه معاونت عمرانی بدون معاون نماند، استعفا نکردم.

موسوی با بیان اینکه بودجه پاس در اختیار استانداری بود، گفت: بودجه همواره زیر نظر معاونت برنامه‌ریزی توزیع می‌شود و وقتی استانداری نتوانست به صورت مستقیم بودجه را توزیع کند، از طریق شهرداری اقدام کرد.

وی در ادامه اشتغال را یکی از معضلات کنونی کشور و استان دانست و گفت: اگر می‌خواهیم اشتغال ایجاد کنیم نباید شعار دهیم، بلکه باید از تفکر نیروهای نخبه، جوانان و اقشار مختلف برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

کاندیدای انتخابی حوزه همدان و فامنین صنایع تبدیلی را از مهمترین مسائل در امور کشاورزی برشمرد و گفت: در کشاورزی نیازمند افزایش بهره‌‌وری هستیم در حال حاضر استان در صنایع‌ تبدیلی رتبه 28 و کشاورزی رتبه پنجم کشور را دارد که اگر بتوانیم از ظرفیت موجود استفاده کنیم، هم اشتغالزایی و هم صنعت ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: اختلافات مجلس و دولت عامل خودمحوری‌هایی است که در هر دو طرف وجود دارد و رهبری نیز در کمیته‌ای آیت‌الله شاهرودی را برای حل اختلاف این دو قوه برگزیدند.

موسوی در پایان یادآور شد: بنده به شدت با بومی‌سازی موافقم چرا که افراد بومی دلسوزی برای مردم هستند و با وجود نیروهای کارآمد نیازی به نیروهای غیر بومی نداریم.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول