اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت:

اشکال‌های وارده بر نسخه 02 خنده‌دار است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اشکال‌هایی که بر نسخه 02 پزشک خانواده از سوی پزشکان گرفته شده است، خنده‌دار است.

اشکال‌های وارده بر نسخه 02 خنده‌دار است

محمد شریعتی در سفر خود به اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: من نمی‌دانم که چرا برخی از دوستان به جای اینکه در جلسه‌های کارشناسی حضور یابند و مباحث و گله‌های خود را مطرح کنند و جواب بگیرند اقدام به جوسازی و فضاسازی در رسانه‌ها می‌کنند.

وی بیان داشت: البته شاید بدانم، اما بسیار مایل نیستم بگویم، به طور حتم همه دلایل موافقت و مخالفت افراد را در ارتباط با نسخه 02 پزشک خانواده را می‌دانند، هوشیارند و می‌فهمند.

قائم‌مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه نظرهای متعددی در ارتباط با این نسخه مطرح شده است، تصریح کرد: نخستین اشکالی که به این نسخه گرفته شد اینکه چرا در برنامه‌‌های بالادستی از جمله برنامه پنجم اشاره به آن نشده است، مثل اینکه مقدمه این کتاب را نخوانده‌اند.

وی از اینکه نسخه 02 پزشک خانواده در راستای ماده و قانون فلان برنامه تنظیم شده است، افزود: متأسفانه دوستان به این دستورالعمل ساده نگاه کردند در صورتی که این یک کتاب پیچیده است.

شریعتی با اعلام اینکه برنامه پزشک خانواده با استفاده از تجارب بین‌المللی و تجارب داخلی و همه صاحب‌نظران طراحی شده است، ادامه داد: نیاز نیست که همه ستوه در همه کارها شریک باشند به طور قطع یک پزشک شاید خوب باشد، اما معلوم نیست یک مدیر و سیاست‌گذار خوبی باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از دوستان معتقدند که برنامه پزشک خانواده را باید افرادی می‌نوشتند که کجی‌های موجود در نظام سلامت صاف نشود اما باید این کجی‌ها برداشته شود. 

قائم‌مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسخه 02 و در اصل برنامه پزشک خانواده یکی از ابزارهای اصلاح نظام سلامت است، گفت: "اگر همه مردم از نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رضایت مطلق دارند، اگر پرداخت از جیب مردم اذیتشان نمی‌کند اگر همه چیز خوب است، بگذارید باشد چرا تغییر دهیم."

وی اظهار داشت: اگر همه چیز خوب بود نمایندگان بهداشت و درمان مردم و اعضای کمیسیون بهداشتی در برنامه چهار و پنجم اصرار به اجرای طرح پزشک خانواده نمی‌کردند. 

شریعتی با بیان اینکه اصرار آنها به دلیل این نیست که عده‌ای خوششان بیاید بلکه یک اتفاق بزرگ است، تصریح کرد: چون اجرای پزشک خانواده سخت بوده است موفق به عملیاتی کردن آن در برنامه چهارم نشدیم که اگر غیر از این بود بنای آن را جور می‌کردیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول