اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

سد کله‌سر گرمی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت:‌ سد کله‌سر شهرستان گرمی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سد کله‌سر گرمی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو صبح امروز در جریان بازدید از چند طرح شاخص عمرانی و اجرایی در گرمی اظهار داشت: این سد با 21 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و عملیات اجرایی آن از سه سال پیش آغاز شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس زمان‌بندی اجرای این پروژه باید سد کله‌سر اردیبهشت ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسید ولی به دلیل کمبود اعتبارات و برخی مشکلات پیمانکاری اجرای آن به تاخیر افتاده است.

معاون استاندار اردبیل این طرح را از پروژه‌های اولویت‌دار و در زمره طرح مهر ماندگار اعلام کرد و گفت: با تخصیص 150 میلیارد ریال اعتبار سال آینده این پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

بیگدلو یادآور شد: در قالب طرح مهر ماندگار 37 پروژه به همت 11 دستگاه اجرایی با 2 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته در استان اجرا می‌شود که انتظار می‌رود به سرعت عملیات اجرایی پروژه‌های نیمه تمام در مهلت مقرر شکل عملیاتی به خود گرفته و مردم از مزایای آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار گرمی نیز در این بازدید اظهار داشت: با بهره‌برداری از این سد 900 هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت آبی می‌رود.

عزیز صحرایی تصریح کرد: با بهره‌برداری از سد‌های در دست احداث بیش از 60 درصد از آب جاری این منطقه مهار شده و در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

* تکمیل مجتمع‌های آبرسانی با بهره‌مندی 300 روستا از آب شرب

همچنین استاندار اردبیل در جلسه بررسی مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام با اولویت طرح مهر ماندگار در اردبیل اظهار داشت: تکمیل مجتمع‌های آبرسانی با هدف آبرسانی به 300 روستا یکی از اولویت‌های اساسی است.

سید حسین صابری گفت: ‌با تکمیل تصفیه‌خانه‌های آب شرب و سدهای خاکی جغتاب، درو، گیوی‌زاویه، آغجالو، مینور و چشمه‌شال به عنوان طرح مهر ماندگار اهالی این روستاها از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی هزینه اجرای این طرح‌ها را 36 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا پایان دولت دهم اجرای این طرح‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول راه‌آهن اردبیل ـ میانه را از پروژه‌های مهم مهر ماندگار توصیف کرد و گفت: ‌پروژه اتصال راه آهن اردبیل به شبکه سراسری با 5 هزار میلیارد ریال در دستور کار دولت است.

استاندار اردبیل ابراز داشت: با عنایت ویژه دولت عدالت‌محور به ظرفیت‌های کشاورزی استان، 16 هزار و 800 میلیارد ریال از مبالغ اختصاص یافته در حوزه کشاورزی در قالب تکمیل شبکه‌های آبیاری و زهکشی سدهای گیوی، سبلان، عمارت، احمد‌بیگلو، خداآفرین، کله‌سر و بالهارود هزینه می‌شود.

صابری چهار خطه کردن محور نیر ـ سراب، فیروز‌آباد و باند دوم محور نمین ـ آستارا را از دیگر طرح‌های در دست اجرا اعلام کرد و گفت: برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها یک هزار و 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و ما شاهد تکمیل و بهره‌برداری 26 پروژه مهر ماندگار در منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول