اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

طرح پزشک خانواده در پنج شهر اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:‌ تا پایان نیمه اول امسال طرح پزشک خانواده در پنج شهر بالای 20 هزار نفر استان اردبیل آغاز می‌شود.

طرح پزشک خانواده در پنج شهر اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های امسال بحث رونق و دایر کردن طب سالمندی است که با درخواست‌ها و مکاتبات انجام شده، قرار است براساس طرح آمایش سرزمینی مجوز راه‌اندازی رشته طب سالمندی برای این استان صادر شود.

وی دیگر مصوبه جلسه قبلی شورای سلامت را بحث بررسی آب‌های خروجی استخرها و مکان‌های پرورش آبزیان از لحاظ میکروبی و سموم اعلام کرد و افزود:‌ این آب‌ها از نظر آلودگی کلورفروم هیچ مشکلی ندارد ولی نتایج آزمایش سموم هنوز آماده نشده و قرار است در این زمینه نتایج و بررسی‌های انجام شده اطلاع‌رسانی شود.

پورفرضی از پیگیری و بررسی موضوع ممنوعیت به کارگیری رنگ زعفران که خاصیت شیمیایی دارد و به دست برخی از سودجویان نیز وارد استان شده خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه نیز پیگیری‌ها در حال انجام است و امیدواریم جلوی برخی سواستفاده‌ها در این زمینه گرفته شود.

این مسئول افزایش دقت در کلرزنی آب‌ها در حد مجاز را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما از صاحبان استخرها و مجتمع‌های آب‌درمانی خواسته‌ایم در این زمینه با دقت بیشتر عمل کنند.

پزشک خانواده توزیع عادلانه امکانات بهداشتی

به گزارش فارس، قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل از اجرای طرح پزشک خانواده همزمان با سراسر کشور در شهرهای بالای 20 هزار نفر استان خبر داد و اضافه کرد: اجرای این طرح در حقیقت توزیع عادلانه امکانات بهداشتی، درمانی است به طوری که در سه سطح اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: سطح اول این طرح مربوط به پزشکان عمومی خانواده‌ها است که در قالب مجموعه بهداشتی، درمانی و مطب یک پزشک عمومی، ماما و پرستار خدمات اولیه را همراه با ویزیت و هزینه درمان رایگان انجام می‌دهد.

پورفرضی سطح دوم را تخصصی و سطح سوم مراجعه را پزشکان فوق‌تخصص اعلام کرد و بیان داشت: ارتباط این سطوح در قالب نظام ارجاع تعریف شده به طوری که فرد نمی‌تواند بدون مراجعه به پزشک سطح اول به سطوح تخصصی و فوق‌تخصصی ورود پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ‌اگر فردی نیز خواسته باشد بدون رعایت این سطوح برای مداوای بیماری خود مراجعه تخصصی یا فوق‌تخصصی داشته باشد به یقین از خدمات بیمه‌ای برخوردار نبوده و باید از جیب خود مبالغ مورد نظر را پرداخت کند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در این طرح که با محوریت توسعه و گسترش سلامت جامعه انجام می‌شود مشاوره و ارجاع به پزشک خانواده آسان، کم هزینه و بدون دردسر می‌باشد و شاهد کاهش آسیب‌ها و نگرانی‌هایی از بابت مداوای بیماران می‌باشیم.

پورفرضی از شکل‌گیری ستاد راهبردی این طرح در پنج شهرستان بالای 20 هزار نفر خبر داد و تصریح کرد: قرار است در پنج شهر اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی با سرشماری و شناسایی خانوارها و ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اجرای این طرح در ماه‌های آینده شاهد اجرای طرح پزشک خانواده باشیم.

وی از همکاری خوب فرمانداران در اجرای این طرح و شکل‌گیری ستاد اجرایی آن قدردانی کرد و اظهار داشت: در شهرهای خلخال و گرمی اجرای این طرح از تیرماه، دو شهرستان پارس‌آباد و مشگین‌شهر در مرداد ماه آغاز شده و در شهر اردبیل نیز از اول مهر ماه برنامه‌ریزی لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده انجام شده است.

انتهای پیام/ی2/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول