اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور تأکید کرد:

پیگیری طرح تحرک ویژه توانمند‌سازی بانوان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان وزارت کشور از اجرای طرح ملی تحرک ویژه توانمند‌سازی بانوان به صورت کشوری خبر داد.

پیگیری طرح تحرک ویژه توانمند‌سازی بانوان
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زهرا عباسی پیش از ظهر امروز در نشست مشاورین بانوان فرمانداران استان اردبیل در فرمانداری این شهر اظهار داشت: دو ماموریت هدایت و نظارت راهبری و حمایت در ستاد طرح تحرک وزارت کشور برنامه‌ریزی و به عهده ما گذاشته شده است.
مدیرکل امور بانوان وزارت کشور با یادآوری اینکه طرح تحرک در تمام استان‌های کشور در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: طرح تحول اجتماعی در شورای اجتماعی کشور مطرح شده و با جدیت و همت مسئولان کشوری در حوزه بانوان در حال اجرایی شدن است.
عباسی با بیان اینکه در وزارت کشور با تشکیل اداره کل امور بانوان گام‌های اساسی در راستای طرح تحول حوزه زنان و خانواده برداشته شده است، بیان داشت: ما به الگوی متعادلی از جایگاه زن و خانواده در کشور رسیده‌ایم و در این ستاد چهار هدف و 102 فعالیت طراحی شده که این رقم در استان‌ها 70 فعالیت و 26 برنامه است.
وی با بیان اینکه شاخص‌های اجرای این برنامه به استان‌ها نیز ابلاغ شده افزود: در دو بخش مدیریتی و تحولی مربوط به سمن‌ها کانون‌های فرهنگی و اجتماعی، کارآفرینی و تعاون نشست‌های تحولی را با دستگاه‌های اجرایی در راستای تحول وضعیت بانوان اجرایی می‌کنیم.
این مسئول طرح تحرک را طرحی ممتاز در حوزه امور بانوان در کشور اعلام کرد و گفت: ما این طرح را در کشور در راستای برنامه‌های ارشادی ازدواج آسان، آیین زندگی، مشاوره و... در بخش اجرایی دنبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: شوراهای فرهنگی اجتماعی زنان با مدیریت مشاور رئیس جمهور ترتیب یافته و در این راستا هر مشکلی پیش آمده در جلسه هیئت دولت مطرح و موافقت اصولی آن دریافت شده است.
عباسی ادامه داد: از سطح روستا تا ستاد مرکزی طرح تحرک به طور موثر در حال اجرا و نظارت است و شخص رئیس جمهور مو به مو این تعهدات و برنامه‌ها را بررسی می‌کند.
وی گفت: گاهی از نظر بودجه و ساختار مشکلاتی بر سر راه بانوان ما به وجود می‌آید که باید با تغییر نگرش نسبت به فعالیت زنان به صورت ریشه‌ای این مشکلات را برطرف کنیم.
وی افزود: هم اکنون تمام مدیران ارشد وزارت کشور موظف  به شرکت در طرح تعالی خانواده طرح تحرک شده‌اند و این برنامه با شور و حرارت خاص اجرایی شد.
این مسئول یادآور شد همه ما باید طوری به وظیفه خود عمل کنیم که در شش ماه دوم و در بخش دوم فعالیت‌ها زبده‌‌تر و کار کشته‌تر از شش ماه اول ظاهر شویم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول