اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

ترکیه به دنبال احیای امپراطوری عثمانی است/شیوخ عرب اهداف آمریکا را دنبال می‏‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با بیان اینکه شیوخ عرب اهداف آمریکا را دنبال می‏‌کنند، گفت: ترکیه نیز به دنیال احیای امپراطوری عثمانی است.

ترکیه به دنبال احیای امپراطوری عثمانی است/شیوخ عرب اهداف آمریکا را دنبال می‏‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام محمد علاءالدینی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان دماوند در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر منطقه شاهد شکل‏‌گیری دو جبهه علیه ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: تلاش ایران اسلامی از همان اوایل انقلاب تا امروز، تبدیل جهان اسلام به ید ‏واحده علیه رژیم اشغالگر قدس بوده است.

علاءالدینی اضافه کرد: اما امروز مزدورانی که از این شعار مورد تأکید امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب متضرر می‏‌شوند، به دنبال تغییر در این رویکرد هستند.

به گفته امام جمعه دماوند، برخی ایادی استکبار جهانی در منطقه همه توان خود را به ایجاد صف‏‌بندی جدیدی بین ایران و اعراب یا شیعه مقابل سنی معطوف ساخته‏‌اند.

وی تصریح کرد: این عده با دنبال کردن پروژه ایران‏‌هراسی غرب در منطقه قصد دارند تا اهداف پلید و شوم استکبار جهانی را دنبال کنند.

علاءالدینی اضافه کرد: از سویی دیگر، ترکیه در پی رجعت به گذشته خود و احیای دوباره امپراطوری عثمانی است.

امام جمعه دماوند افزود: سران این کشور از طرفی برای جبران ضعف‏‌های بارز خود پیوند با اتحادیه اروپا را برگزیده‏ اند و از سویی دیگر، خود را جایگزین ایران در مبارزه با رژیم صهیونیستی اعلام می‏‌کنند.

وی رفتار شیوخ عرب منطقه در رویکرد جدید ایران‏‌هراسی را به عنوان اقدامی در راستای رفع کاستی‏‌های خود در جریان بیداری اسلامی جاری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برشمرد.

علاءالدینی تصریح کرد: اظهار نظرهای دوباره درباره جزایر سه‏‌گانه، انجام مانورهای مشترک در خلیج‏‌فارس، نا‏مگذاری چند خیابان امارات به نام جزایر ایرانی و ... همه و همه حرکت‏‌های مذبوحانه استکبار جهانی و ایادی منطقه‏‌ای آن‌ها برای کند ساختن جریان بیداری اسلامی است.

امام جمعه دماوند با تأکید بر لزوم حفظ وحدت در ارکان داخلی نظام خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن برای شکست انقلاب اسلامی ایران، ایجاد اختلاف در داخل است.

وی ادامه داد: آن‌ها به خوبی می‏‌دانند که جریان عزت‏‌طلبی امت اسلامی ایران با ابزارهایی مانند تحریم، تهدید و فتنه‏‌انگیزی متوقف نمی‏‌شود و تنها امید آن‌ها در ایجاد اختلافات داخلی محدود می‏‌شود.

علاءالدینی اضافه کرد: اختلاف در درون نه تنها خیری به دنبال ندارد؛ بلکه می‏‌تواند به نوعی دنبال کردن اهداف دشمنان خارجی و نوکیسه‌گان داخلی نیز تلقی شود.

امام جمعه دماوند، نسخه شفابخش در رفع اختلافات را اجرای دقیق منویات رهبر معظم انقلاب در قالب نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خواند.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول