اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

قانون کاپیتولاسیون افغانستان را جیره‌خوار آمریکا می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: تصویب قانون کاپیتولاسیون در کشور افغانستان به یقین این کشور را جیره‌خوار آمریکا و همدستان منطقه‌ای او می‌کند.

قانون کاپیتولاسیون افغانستان را جیره‌خوار آمریکا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: اگر اوباما در سفر شبانه‌روزی خود پیمان امنیتی با سران کشور افغانستان امضا می‌کند تا بدون انتشار و انعکاس خبری آن به اهداف خود برسد این ضعف بزرگ سران کشور افغانستان است که به چنین رژیمی اجازه می‌دهد در امور داخلیشان دخالت کند.

وی با بیان این‌که آمریکا با رفتار قلدرمابانه خود احساس می‌کند که می‌تواند به برخی از خواسته‌های خود در مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی دست یابد، تصریح کرد: آمریکا به خوبی می‌داند که رژیم صهیونیستی منفورترین حکومت دنیا است و هیچ کس علاقمند به ایجاد روابط و برقراری رابطه با این رژیم نامشروع، پلید و منفور نیست.

علوی در ادامه خاطر نشان کرد: حوادث کشور سوریه نیز از همین منبع سرچشمه می‌گیرد چرا که آمریکا با فشار و تهدید علیه ایران سعی می‌کند کشورهای همسو و هم‌پیمان ایران را در منطقه خلع سلاح کند تا قدرت مهارنشدنی ایران را مهار کند.

این مسئول خطاب به دولتمردان آمریکا اضافه کرد: اوباما و دیگر کاخ‌نشینان آمریکا بدانند هرگز خط مقاومت خاورمیانه علیه رژیم صهیونیستی و کشورهای بیگانه‌پرست عرب از بین نمی‌رود چرا که ایران، سوریه، لبنان و بسیاری از کشورهای آزادیخواه دیگر هرگز اجازه تحقق رژیم صهیونیستی بزرگ را در خاورمیانه نمی‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری هفته فرهنگ رضوی را در استان و ضرورت برنامه‌ریزی در این زمینه را یادآور شد و گفت:‌ در هفته فرهنگ رضوی باید زیباترین آثار در این حوزه مورد توجه قرار گرفته و برای مردم عرضه شود.

به گزارش فارس، امام جمعه پارس‌آباد افتخار ایرانیان را به فرهنگ فاطمی، علوی و رضوی یادآور شد و افزود: ما امروز به بزرگ‌ترین سرمایه معنوی کشورمان وجود مبارک امام رضا (ع) افتخار می‌کنیم و معتقدیم ایران عزتمند با عنایت ائمه اطهار رتبه و جایگاه برتری نیز پیدا می‌کند.

علوی در ادامه میلاد مسعود بی‌بی دو عالم را یادآور شد و تصریح کرد: حضرت زهرا (س) شایسته‌ترین محک در اخلاق و انسانیت برای همه بشریت است و جامعه‌ای توانسته به فلاح و رستگاری برسد که از این بانوی بزرگ و فرزندان شریف او تبعیت و اطاعت کرده باشند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول