اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

آمریکا در تلاش است حکومت شیعه و اهل بیت (ع) در ایران پا نگیرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: آمریکا در تلاش است تا حکومت شیعه و اهل بیت (ع) در ایران پا نگیرد.

آمریکا در تلاش است حکومت شیعه و اهل بیت (ع) در ایران پا نگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به مسائل افغانستان و آمریکا اظهار داشت: رئیس جمهور افغانستان که خود را واصل آمریکا و اسرائیل می‌دانست، در نهایت نتیجه اعمال خود را دید و این امر اکنون باید به درس عبرتی برای مردم افغانستان تبدیل شود.

وی تاکید کرد: مردم افغانستان باید از یهود و نصارا فاصله بگیرند و خود را از آنها کنار بکشند زیرا آنها انسان‌های خوش‌رفتار و خوش نیستی نیستند و هرکس به آنها نزدیک شود، به طور قطع متضرر خواهد شد.

ناصری با اشاره به تلاش‌های آمریکا و صهیونیست‌ها علیه سوریه و بحرین عنوان کرد: هدف اصلی آمریکا در نهایت ایران است و از این راه تلاش می‌کنند به مرزهای ایران نزدیک شوند. آمریکا اکنون در مرزهای عراق و افغانستان و اطراف ایران تمرکز یافته و به دنبال ایجاد پایگاه‌هایی در این مناطق برای خود است.

ناصری خاطرنشان کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها می‌خواهند در اطراف ایران تمرکز پیدا کنند تا حکومت شیعه و اهل بیت (ع) پا نگیرد.تمام این توطئه‌ها علیه ایران برای این است که ایران زیر بار حکومت صهیونیست‌ها و آمریکا نرفته و می‌خواهد با عزت و سربلندی زندگی کند.در سایه همین تفکر است که خداوند تاکنون حافظ اسلام، قرآن و ایران بوده است.

وی همچنین با اشاره به 20 جمادی‌الثانی، سالروز ولادت حضرت زهرا  (س) و تولد امام خمینی (ره) عنوان کرد: یکی از اخلاق پسندیده و اسلامی، اخلاص در عمل و اعتقاد به خدا و انجام کار برای او و رضای  اوست.

ناصری خاطرنشان کرد: کار اگر برای خدا باشد ماندگار است و اخلاص در عمل یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: حضرت زهرا (س) در تمام زندگی خود هر حرکتی را که انجام دادند در راه خدا بود و هیچ حرکتی از ایشان سر نزد مگر در راه خدا و رضای خداوند متعال.

ناصری تاکید کرد: این مهم باید به عنوان یک الگو مدنظر قرار گیرد و همه ما تلاش کنیم تا همه امور با توکل و توجه به رضای خداوند متعال انجام شود.

وی امام خمینی (ره) را نیز از جمله انسان‌های با اخلاصی خواند که اخلاص و توکل ایشان به خدای متعال سبب شد که زمینه‌ساز انقلاب اسلامی و به ثمر رساندن حکومت اسلامی باشد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی خانواده تاکید کرد: کتاب و کتابخوانی از ابزارهای رشد و کمال ماست و کتاب باید همواره در کنار ما باشد.

وی با تاکید بر اثرگذاری کتاب در رشد و ارتقای فکری و فرهنگی جامعه اظهار داشت: کتاب باید حتی در ویترین‌های بقالی‌های ما نیز قرار گیرد تا دسترسی به آنها برای همگان آسان باشد.

ناصری بر مطالعه کتب دینی و مذهبی تاکید کرد و افزود: فرهنگ مطالعه به ویژه کتب دینی باید در بین کودکان و نوجوانان این مرز و بوم نیز ترویج شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم تنباکو توسط یکی از علمای بزرگ و عالمان وارسته عنوان کرد: یک عالم بزرگوار برای جلوگیری از استعمار استعمارگران و حفظ حرمت شیعه تا پای جان می‌ایستد و حکم و فتوی می‌دهد.

امام جمعه یزد بر درس‌گیری از این چنین علمای وارسته‌ای تاکید کرد و امسال میرزای شیرازی را مایه مباهات فخر جهان اسلام دانست.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول