اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارس‌جنوبی:

پارس‌جنوبی مزیت‌های چشمگیری برای شرکت‌های آمریکای لاتین دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پارس‌جنوبی گفت: پارس‌جنوبی از مزیت‌های چشمگیر برای فعالیت صاحبان صنایع و شرکت‌های معتبر آمریکای لاتین برخوردار است.

پارس‌جنوبی مزیت‌های چشمگیری برای شرکت‌های آمریکای لاتین دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه مسعود نصوری بعد از ظهر امروز در نشست با سفرای هفت کشور آمریکای لاتین در سالن همایش‌های منطقه ویژه اظهار داشت: پارس‌جنوبی دارای توان بسیار بالایی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است.

وی با اعلام فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس افزود: حوزه عملیاتی پارس‌جنوبی از مزیت‌های چشمگیر برای فعالیت صاحبان صنایع و شرکت‌های معتبر آمریکای لاتین برخوردار است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس یادآور شد: میدان گازی پارس‌جنوبی به عنوان بزرگترین میدان گازی جهان هشت درصد ذخایر گازی شناخته شده دنیا را در خود جای داده است و این برجستگی بر اهمیت راهبردی منطقه ویژه پارس و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه عملیاتی افزوده است.

نصوری تصریح کرد: پارس‌جنوبی پایتخت انرژی کشور و نماد اقتدار و تخصص داخلی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: فعالیت و سرمایه‌گذاری در این منطقه برای بسیاری از شرکت‌های فعال کشورهای در حال توسعه به ویژه کشورهای آمریکای لاتین، سودآور و حائز اهمیت است.

نصوری مجاورت با آب‌های آزاد، مجتمع بندری پارس، دسترسی آسان به گاز به عنوان خوراک اولیه صنایع انرژی‌بر، تاسیسات آب، برق و مخابرات و وجود فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس را از جمله زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکای لاتین و توجیه‌پذیر بودن این مهم خواند.

وی گفت: امیدوار هستیم با توسعه روابط فی‌مابین، مشارکت کشورهای آمریکای لاتین در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با جمهوری اسلامی ایران بیشتر شده و ما شاهد حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های معتبر نفتی این کشورها در منطقه ویژه پارس باشیم.

بر اساس این گزارش سفیران کشورهای کوبا، نیکاراگوئه، برزیل، بولیوی، ونزوئلا و مکزیک و کاردار کشور اکوادور با حضور در منطقه ویژه پارس با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه آشنا شدند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول