اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان:

خدمت به محرومان هدف اردوهای جهادی است

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی سپاه قدس گیلان گفت: خدمت به محرومان، جهاد با نفس و تربیت نیروهای جوان برای قبول مسئولیت در آینده، از اهداف اردوهای جهادی است.

خدمت به محرومان هدف اردوهای جهادی است

عباس بایرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه در اردوهای جهادی باید از طرح هر موضوعی بدون  رای و مشورت اجتناب شود، اظهار کرد: تصمیم‌گری فردی یکی از مشکلات اردوهای جهادی است.

وی، با بیان اینکه جهادگران از فضای اردوهای جهادی بیشتر استفاده کنند افزود: جهادگران باید از این فرصت برای افزایش توان، بصیرت، معنویت و معرفت خود بهره ببرند.

این مسئول، جلب رضایت خداوند را مهم‌ترین هدف اردوهای جهادی دانست و افزود: خدمت به محرومان، جهاد با نفس و تربیت نیروهای جوان برای قبول مسئولیت در آینده از دیگر اهداف اردوهای جهادی است.

وی، با اشاره به نقش مطالبه‌گری دانشجویان در آبادانی کشور، اذعان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری مطالبه‌گری تنها طلبکاری نیست بنابراین باید نقاط قوت را تقویت کنیم و با فاکتورهای بنیادین و اساسی مطالبه‌گری کنیم.‌

بایرامی، عقلانیت، عدالت، کرامت، عبودیت و معنویت محور را از فاکتورهای مهم در مطالبه‌گری دانست و افزود: در انتخاب مکان‌های محروم برای اجرای پروژه‌های جهادی باید از انتخاب مکان‌هایی که شاخصه محروم بودن را ندارند خودداری کرد.

وی، شناسایی مکان‌ها را از جمله مسئولیت افراد متخصص در زمینه عمرانی، پزشکی، مشاوره و فرهنگی خواند و گفت: ظرفیت شناسی از مکان‌هایی که در اطراف مکان هدف قرار دارند می‌توانند در تهیه طرح مناسب عمرانی، بهداشت، آموزش، فرهنگی و معرفتی، تقسیم وظایف برای اعضای گروه پیگیری کارها، برگزاری جلسه با شورای محل، هیئت امنا،‌ برگزاری افتتاحیه و اختتامیه با حضور مسئولان و مدیران شهرستانی و استانی  کمک کنند.

وی، آماده سازی مکان اسکان و تصمیم برای اعزام را از موارد مهم در برگزاری اردوهای جهادی نامید و تصریح کرد:

تعیین تاریخ مناسب به گونه‌ای که با فصل کار اهالی روستا مطابقت نداشته باشد از دیگر اصل‌های تاثیرگذار در برگزاری اردوهای جهادی است.

بایرامی، توجه به اصل کار عملی و با برنامه در عرصه طبق نیازمندی‌ها را مهم خواند و یادآور شد: انجام کار فرهنگی اصل عمل در اردوهای جهادی است و دانشجویان دماسنج‌های واقعی نظام هستند و باید برای پر کردن خلاهای فرهنگی نظام فعالیت کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول