اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد

حضور جهادگران بسیج سازندگی در کشورهای مختلف

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی از برنامه‌ریزی برای الگودهی و حضور بسیج سازندگی در کشورهای خارجی در زمینه سازندگی خبرداد.

حضور جهادگران بسیج سازندگی در کشورهای مختلف

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار مجید خراسانی شنبه‌ شب در مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: کار مطالعاتی این طرح از سال گذشته آغاز شده و بعد از دیدار مقام معظم رهبری با نوری مالکی به صورت جدی‌تری دنبال می‌شود.

این مسئول افزود: برای آغاز یک نهضت سازندگی و خدمات‌رسانی با محوریت جوانان در کشور عراق با وزارت خارجه و سفارت عراق مکاتباتی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: قطعا الگوی جهادی که امروز در بحث سازندگی در دانشگاه‌های ایران اسلامی تبیت شده است می‌تواند به یک الگوی جهانی و بسیار موفق برای کشورهای مسلمان و حتی غیر مسلمان در سراسر جهان تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همچنین از ساخت بیش از 200 مستند در سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف ما در  برگزاری اردوهای جهادی و هجرت توسعه فرهنگ کار و تلاش است در سال گذشته بیش از 200 فیلم مستند تولید و در برنامه‌های مختلف صدا و سیما پخش شده است.

خراسانی خاطرنشان کرد: به همین منظور در سال گذشته جشنواره‌ای به نام هجرت به صورت ملی برگزار کردیم.

به گفته وی، برگزاری این جشنواره که در زمینه‌های فیلم، خاطره و شعر بود با استقبال زیادی روبه‌رو شد لذا قصد داریم امسال این جشنواره‌ها را در 15 استان کشور در زمینه شعر، فیلم مستند، عکس، خاطره و طنز برگزار کنیم.

این مسئول اعزام یک میلیون نفر از مساجد محلات به اردوهای یک روزه جهادی را یکی دیگر برنامه‌های مهم و اولویت‌دار بسیج سازندگی در سال جدید عنوان کرد.

خراسانی در پایان اذعان داشت: تقویت اردوهای کوتاه ‌مدت در مساجد و محلات زمینه ورود اقشار مختلف مهندس، دکتر، دانش‌آموز دانشجو، روحانی و خیرین را فراهم کرده و می‌تواند زمینه خوبی برای تقویت اردوهای 15 روزه و یا بیشتر باشد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول