اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

بصیرت اصلی‌ترین ویژگی جهادگران است

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اردوهای جهادسازندگی یک مدل تربیتی برای جوانان بوده و برخورداری از بصیرت اصلی‌ترین ویژگی جهادگران است.

بصیرت اصلی‌ترین ویژگی جهادگران است

حجت‌الاسلام محمد اخوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه جهاد گران سفیران کار و تلاش هستند، اظهار کرد: اردوهای جهادی یک جریان ولایی، منسجم، فراگیر در برابر آحاد بسیجیان و مردم، متشکل از سرمایه‌های انسانی مومن، بصیر، کارآمد و دست یافته به الگوی زندگی جهادی است.

وی، با بیان اینکه صحنه جنگ در عصر ما تغییر کرده است، افزود: دشمن در قالب جنگ فرهنگی در صدد ضربه وارد کردن به انقلاب و کشور است و بدون بیانات رهبری و نبود نقشه جامع در برخی از مسایل فرهنگی یا اقتصادی دچار تناقض خواهیم شد.

مشاور عالی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور،  دستیابی به قله‌های عالی اهداف انقلاب اسلامی را شعار اصلی اردوهای جهادی خواند و افزود: اردوهای جهادی حوزه فکر و اندیشه، اخلاق و معنویت سرمایه‌های انسانی، فنون و مهارت‌های خدمت رسانی و معرفت تشکیلاتی است.

وی، یکی از مبانی مهم در اردوهای جهادی را حرکت براساس مقتضیات دانست و افزود: جهادگران زمانی می‌توانند در این زمینه موفق باشند که از جایگاه خود به خوبی آگاهی داشته باشند.

اخوان، با بیان اینکه مبنای حرکت جهادی اجرای پروژه نیست، اذعان کرد: پروژه بهانه‌ای برای اجرای کار جهاد گونه افراد است.

وی، تربیت مدیران هم‌تراز برای آینده نظام و زمینه سازی برای حاکمیت امام عصر (عج) را از ویژگی‌های اصلی برپایی اردوهای جهادی خواند و یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران با روحیه جهادی به پیروزی رسید و این  روحیه جهادی بود که انقلاب را ایجاد کرد.

این مسئول، اردوهای جهاد سازندگی را مهم‌ترین راه برای ساختن روحیه حماسی و ایجاد مسئولیت در جوانان دانست و ابراز کرد: اردوهای جهاد سازندگی یک مدل تربیتی برای جوانان بوده و برخورداری از بصیرت اصلی‌ترین ویژگی جهادگران است.

وی، شناسایی، جذب، ارتباط راهبردی و نقش آفرینی، حل مسئولیت و مدیریت بحران، تصمیم سازی، تصمیم گیری و اجرا، سخنرانی، گزارش‌دهی و تحلیل سازی را از فنون و مهارت مهم در اردوهای جهادی عنوان کرد و متذکر شد: تحول مبنایی در تفکر و نگاه و اندیشه به ماموریت‌ها در شناخت نقش و جایگاه دانشجویان در دانشگاه و جامعه موثر است.

ا‌نتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول