اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی میامی در گفت‏وگو با فارس:

محرومیت‏زدایی مهم‏ترین اولویت بسیج سازندگی است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی شهرستان میامی گفت: یکی از مهم‏ترین اولویت‏های بسیج سازندگی، محرومیت‏زدایی و رفع مشکلات مردم مناطق محروم و دورافتاده است.

محرومیت‏زدایی مهم‏ترین اولویت بسیج سازندگی است

مختار خالق‏وردی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در میامی به مناسبت روز بسیج سازندگی اظهار داشت: مجموعه بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری پس از ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: این مجموعه برای تداوم فرهنگ اسلامی و ادامه سازندگی جهادی، غنی‏سازی اوقات فراغت جوانان و استفاده از نیرو و نشاط آنها در محرومیت‏زدایی در مناطق مختلف کشور تشکیل شد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان میامی خاطرنشان کرد: بعد از تشکیل وزارت کشاورزی،‌ خلأ رفع مشکلات مردم به وجود آمده بود و بنابراین باید یک منبع مطمئن برای این موضوع به وجود می‏آمد و در این شرایط، امام خامنه‏ای دستور تشکیل بسیج سازندگی را صادر کرد و تا امروز هم نتایج خوبی از این مجموعه به دست آمده است.

خالق‏وردی با بیان اینکه هدف از اردوهای طرح "هجرت 3" محرومیت‏زدایی و انجام کار فرهنگی است، گفت: با توجه به وضعیت کشور پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و مشکلات عدیده مردم به خصوص در نقاط محروم کشور، بسیج سازندگی کار بسیار بزرگی انجام داد.

وی با بیان اینکه دانشجویان و جوانان علاقه‏مند در مناطق محروم خدمات مختلف فرهنگی،‌ اجتماعی، سازندگی را به مردم ارائه کردند، افزود: همین اردوها و اثرات مثبت آن باعث جذب دیگر جوانان و علاقه‏مندان به این کار بزرگ شده است و همه به نوعی خود را در سازندگی و محرومیت‏زدایی مؤثر می‏دانند.

خالق‏وردی اظهار داشت: در منطقه میامی و توابع آن در سال‏های گذشته با همکاری نهادهایی مثل کمیته امداد و جهاد کشاورزی در زمینه‏های مختلف عمرانی، فرهنگی و مشاوره خدمات متعددی ارائه شده و بعد از اجرای برنامه طبق نظرسنجی‏ها، مطلوبیت و تأثیرگذاری آنها در بین مردم روستاها مشهود است.

وی گفت: برای شناخت افراد علاقه‏مند، همه ساله از طریق تبلیغات و پایگاه‏های بسیج اقدام می‏شود و پس از ثبت‌نام، بسیجیان در قالب گروه‏های 22 تا 30 نفره سازماندهی و به مناطق شناسایی شده اعزام می‏شوند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان میامی با بیان اینکه در اردوهای هجرت، بانوان به ارائه خدمات فرهنگی و مردان به ارائه خدمات عمرانی و اجتماعی می‏پردازند، تصریح کرد: سال گذشته در منطقه کالپوش، سرحدات و کلاته‏های شرقی با همکاری اداره منابع طبیعی، حصارکشی و لای‌روبی قنات‏ها انجام شد.

وی بیان داشت: هم‌چنین با همکاری فنی و حرفه‏ای، کلاس‏های آموزش رایانه، پرورش قارچ و خیاطی در راستای اشتغال‏زایی و کمک به مستضعفان برگزار شد.

خالق‏وردی افزود: در اکثر پایگاه‏ها با همکاری علوم پزشکی و نیروی انتظامی، کارگاه‏های آموزشی در زمینه تغذیه، ایدز و اعتیاد و مواد مخدر برگزار و این کلاس‏ها با استقبال بی‏نظیر مردم منطقه رو به ‏رو شد.

وی ادامه داد: در سال جدید، آب‌رسانی به روستای گزه در منطقه کلاته‏های شرقی آغاز شده، چرا که این روستا فاقد آب آشامیدنی سالم و لوله‏کشی بوده و این کار با همکاری آب و فاضلاب روستایی انجام می‏شود.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان میامی عنوان کرد: بعد از تعطیلی مدارس و فراغت دانش‏آموزان، رنگ‏آمیزی،‌ مرمت و نوسازی مدارس با همکاری بسیج دانش‏آموزی و فرهنگیان و آموزش و پرورش آغاز می‏شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول