اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت 4 میلیون نفر روز بسیجی در عرصه سازندگی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از فعالیت و بکارگیری بیش از 4 میلیون نفر روز بسیجی در عرصه‌های مختلف برای آبادانی و محرومیت‌زدایی این استان خبر داد.

فعالیت 4 میلیون نفر روز بسیجی در عرصه سازندگی آذربایجان‌شرقی

سید صفر قائمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، تشکیل و وجود بسیج را در همه زمان‌ها در کشور موجب آرامش مردم، برطرف کننده نیازها و مشکلات در همه زمینه‌ها از جمله زمینه‌های علمی و فناوری و نیز سازندگی موثر دانست.

وی مهم‌ترین فعالیت سازمان بسیج سازندگی استان را در سال‌‌جاری، اجرای اردوی جهادی و اعزام گروه‌های جهادی در زمان‌های متعدد 15، 10 و یک روزه با هدف استقرار نیروهای بسیجی به‌خصوص جوانان در مناطق کشور و محرومیت‌زدایی و آبادانی و انتقال ارزش‌ها به میادین کاری و اجتماعی برشمرد.

قائمی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه مجلس و دولت، 10 درصد کارهای اجرایی دستگاه‌های دولتی در اختیار بسیج و این سازمان قرار دارد، از اجرای 200 طرح در زمینه کنترل مراتع و چرای دام در سال گذشته خبر داد.

وی همچنین از اعزام 47 تیم پزشکی تخصصی و 217 تیم عمومی برای درمان و مداوای مردمان نیازمند و ایجاد بیمارستان صحرایی در منطقه ورزقان و اجرای ویزیت رایگان در سال گذشته خبر داد و افزود: در این راستا 700 نفر مورد ویزیت رایگان قرار گرفته بودند که امسال این تعداد 10 برابر رشد خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای این استان در عرصه سازندگی و اینکه در این عرصه نیروهای جوان و بسیجی با شرکت در این اردوها در رفع نیازهای جامعه فعالیت می‌کنند، خواستار همکاری بیشتر مسئولان و دستگاه‌های دولتی شد و اظهار کرد: در حال حاضر این سازمان برای انجام طرح‌های خود با فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، هلال احمر و نیز کمیته امداد و دانشگاه‌ها همکاری می‌کند.

وی ایجاد نمازخانه در پارک‌ها، مرمت و زیباسازی مدارس، ساخت و تامین مسکن برای روستاییان و نیازمندان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی و فنی و حرفه‌ای، ریشه‌کنی بی‌سوادی، احداث 130 پایگاه مقاومت را از مهم‌ترین کار های انجام شده در این سازمان بیان کرد.

قائمی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی سال گذشته در اجرای فعالیت‌های خود توانست رتبه سوم کشوری را از آن خود کند.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول