اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با واگذاری زمین کشاورزی

امکان ایجاد اشتغالزایی برای 400 نفر در ریگان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: با تسطیح زمین‌های کشاورزی و واگذاری آن به بیکاران امکان ایجاد اشتغالزایی برای 400 نفر در شهرستان ریگان وجود دارد.

امکان ایجاد اشتغالزایی برای 400 نفر در ریگان وجود دارد

 موسی جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان با تشریح اقدامات طرح توسعه بخش کشاورزی شهرستان ریگان از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: هفت جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی شامل چهار جلسه در فرمانداری و سه جلسه به صورت عملیاتی و بازدید از مناطق گنبکی و ملک‌آباد شیرآباد با حضور اعضای ستاد توسعه برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسات امکان‌سنجی، نیازسنجی و استعدادیابی برای اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی در مناطق انجام و همچنین مسائل آموزشی در این جلسات طرح و تشریح شد.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان بیان داشت: تاکنون پروژه‌های مشاغل خانگی شامل سه واحد مرغداری 20 هزار قطعه‌ای، پنج واحد در بخش سردخانه درجه‌بندی، بسته‌بندی و نگهداری خرما به ظرفیت 10 هزار تن مصوب شده است.

وی افزود: سردخانه درجه‌بندی، بسته‌بندی و نگهداری 3 هزار تنی مرکبات و یک واحد 6 هزار متر مکعبی گلخانه تولید محصولات صیفی و سبزی در بخش گنبکی از دیگر پروژه‌های مصوب در طرح توسعه بخش کشاورزی شهرستان ریگان است.

جلالی گفت: تولید نهالستان مرکبات و انار در بخش گنبکی به ظرفیت 30 هزار اصله و پنج رقم نهال مرکبات در سال در گنبکی، پرورش ماهیان گرمابی به ظرفیت 5.1 تن در بخش مرکزی و پرورش دام سنتی گوسفند و دام دشتی به تعداد 30 واحد و پرورش شتر دشتی به تعداد سه واحد از دیگر پروژه‌ها است.

وی بیان داشت: این پروژه‌ها در حال تشکیل تعاونی و تکمیل پرونده هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود: پروژه‌های معرفی شده به بانک تاکنون یک مورد احداث گلخانه تولید محصولات کشاورزی به مبلغ 300 میلیون ریال است که پرونده در مرحله بررسی و پرداخت تسهیلات قرار دارد.

جلالی در ارتباط با مهم‌ترین مشکلات که در این زمینه وجود دارد، ابراز داشت: عدم اختصاص آب کافی برای طرح‌های مذکور به طوری که جمع آب اختصاصی به شهرستان 20 هزار متر مکعب است که به هیچ عنوان جوابگو نیست.

وی عنوان کرد: باید با توجه به عدم وجود حتی یک مورد مرغداری، گلخانه و تولید نهال در شهرستان و نیاز مبرم به راه‌اندازی این طرح‌ها و از طرفی غنی بودن چشمه‌های آب زیرزمینی شهرستان در مورد افزایش سهمیه آب اختصاص یافته باید تجدید نظر شود.

جلالی خاطر نشان کرد: در مناطق ده‌رضا، ملک‌آباد، شیرآباد و دشت رحمت‌آباد و ... ظرفیت حفر تعدادی چاه و  تسطیح 10 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی که طی سال‌های قبل مطالعه شده است، وجود دارد که در صورت اختصاص آب در این مناطق برای حدود 400 نفر امکان ایجاد اشتغال وجود دارد و این مناطق هیچ محدودیت آبی و خاکی برای کشاورزی ندارند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول