اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

بهره‌برداری از شبکه ملی اطلاعات در سال جاری

خبرگزاری فارس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهره‌برداری فاز نخست شبکه ملی اطلاعات در سال جاری خبر داد.

بهره‌برداری از شبکه ملی اطلاعات در سال جاری

رضا تقی‌پور امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در فومن، توسعه شبکه ملی اطلاعات را اولویت کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری عنوان کرد.

وی توسعه شبکه ملی را تکلیف برنامه پنجم توسعه کشور دانست و افزود: امسال تلاش می‌کنیم فاز نخست شبکه ملی اطلاعات را به بهره‌برداری برسانیم.

تقی‌پور، ایجاد داده استانی و نرم‌افزارهای بومی را در فازهای بعدی خواند و تصریح کرد: فعالیت‌ها در این زمینه آغاز شده و امیدواریم امور طبق برنامه پیش برود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه ظرفیت پهنای باند داخل کشور را از جمله اولویت‌های کاری این وزارتخانه در سال جاری اعلام کرد و گفت: ارتقای کیفیت و تشدید نظارت بر کیفیت از دیگر برنامه‌ها در سال جاری است که به اجرا گذاشته می‌شود.

وی در ادامه به سومین سالگرد ارتحال فقیه عالی‌قدر عارف ربانی آیت‌الله عظما بهجت فومنی اشاره کرد و بیان داشت: تمبر یادبود آیت‌الله عظما بهجت در این مراسم باشکوه رونمایی شد.

تقی‌پور با بیان اینکه تمبر یادبود آیت‌الله عظما بهجت در 220 هزار قطعه برای 200 کشور ارسال می‌شود، اذعان کرد: این تمبر در 130 موزه نگهداری می‌شود ضمن اینکه برای 700 هزار مشترک خارجی و 45 هزار مشترک داخلی ارسال می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نگهداری تمبر در گنجینه‌ها و کلکسیون‌ها را موجب زنده نگه داشتن یاد و خاطره آیت‌الله عظما بهجت عنوان کرد و افزود: با انتشار تمبر و کتاب می‌توان یاد و خاطره مفاخر کشور را زنده نگه داشت.

وی با اشاره به انتشار تمبر میرزا کوچک جنگلی در سال‌های گذشته، گفت: تمبر میرزا کوچک جنگلی را می‌توان در اقدام‌های بعدی منتشر کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول