اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان قم خبر داد

بهره‌گیری از سیستم نرم‌افزاری جمع‌آوری اطلاعات معلمان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان قم گفت: در سال جاری به منظور جمع‌آوری اطلاعات معلمان برای انتخاب معلم نمونه، از نرم‌افزارهای گوناگونی نیز استفاده شده است.

بهره‌گیری از سیستم نرم‌افزاری جمع‌آوری اطلاعات معلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن محرابی‌کیا در مراسم گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار کرد: تکریم و تجلیل از مقام معلم باید به صورت مستمر و فراگیر در جامعه جلوه کند و همه مردم و مسئولان در این زمینه همکاری کنند و در نتیجه، تعالی مادی و معنوی کشور را فراهم سازند.

وی افزود: هر سال در راستای ساماندهی فرآیند تجلیل از معلمان نمونه، ستادی در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و نیز نواحی مختلف تشکیل شده و مسئولیت خطیر و بزرگ شناسایی، انتخاب و تجلیل از معلمان نمونه را بر عهده می‌گیرند هر چند معتقدیم همه معلمان نمونه هستند اما این حرکت بهانه‌ای برای پاسداشت مقام عظیم و آسمانی معلمان خواهد بود.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان قم با بیان اینکه این ستاد از آذرماه سال گذشته در سراسر کشور کار خود را با بررسی شیوه‌نامه سال‌های گذشته آغاز کرده است گفت: شیوه‌نامه جدید از اواخر دی‌ ماه سال گذشته در استان‌های مختلف اجرا شده و جلسات توجیهی برای معلمان و کارشناسان برگزار شده است، ضمن اینکه در سال جاری، نرم‌افزارهای گوناگون برای جمع‌آوری اطلاعات نیز به کار گرفته شدند.

وی خاطر نشان کرد: ستاد بزرگداشت مقام معلم دارای دو بخش مهم است که نخستین مورد، شناسایی و انتخاب معلمان نمونه و بعد از آن برگزاری مراسم و برنامه‌های این هفته است.

محرابی‌کیا با بیان اینکه همه معلمان به عنوان افرادی الگو در جامعه شناخته می‌شوند گفت: بیش از هزار و 85 نفر اطلاعات خود را در فرم‌های مربوطه درج کرده بودند که از این میان 43 نفر به عنوان معلم نمونه استانی و پنج نفر نیز جزو معلمان نمونه کشوری شناخته شدند.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان قم با تاکید بر بزرگداشت معنوی مقام معلمان خاطر نشان کرد: بهره‌گیری از شخصیت‌هایی که اشراف کامل به مباحث مورد نظر شهید مطهری داشتند از جمله اقدامات این ستاد برای هفته معلم بوده است که با چهار کمیته مختلف کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به دیدار معلمان استان قم با سه تن از مراجع عظام تقلید در سال جاری ابراز کرد: این دیدارها موجب بهره‌مندی از رهنمودهای این بزرگواران شده است ضمن اینکه دیدارهایی نیز با ائمه جمعه قم، آیت‌الله مصباح‌یزدی و دیگر فضلای استان صورت گرفت.

محرابی‌کیا با بیان اینکه معلمان ایرانی با عشق و علاقه به دنبال تربیت نسل آینده هستند افزود: باید تلاش بیشتری در راستای حمایت و تجلیل از معلمان صورت گیرد و این مراسم نیز با همین هدف برگزار شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان قم عنوان داشت: ستاد بزرگداشت مقام معلم اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم به مدت سه ماه و در نواحی مختلف قم به فعالیت مشغول بودند و این رقابت سالم میان معلمان را سامان‌دهی کردند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت پیشرفت شغل معلمی در جامعه گفت: امروز کشور ما بیش از هر چیز به عاشقانه کار کردن اعضای آن نیازمند است به خصوص در آموزش و پرورش که یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه و پیشرفت کشور است زیرا خداوند در سوره توبه می‌فرماید «به مؤمنان بگو که شما کار خود را به جای آرید که خداوند رسول خدا و مؤمنان آن را خواهند دید».

محرابی‌کیا بیان داشت: این دستور الهی باید مانند کتیبه‌ای بزرگ همواره در فرا دید ما به‌ویژه جوانان این مرز و بوم در آموزش و پرورش باشد و بدانیم که هر لحظه‌ای که بر ما می‌گذرد، باید پاسخگوی آن باشیم.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان قم ضمن تشکر از همه دست‌اندر‌کاران این ستاد اظهار کرد: شناسایی اساتید مجرب و مدرسان باتجربه با توجه به موضوع تحول بنیادین در آموزش و پرورش در راستای قدرتمند کردن فعالیت‌ها و نیز برگزاری دوره‌های غیرحضوری و تهیه و تقویت نرم‌افزار جامع آموزش کارکنان اداری به منظور انجام نیازسنجی به صورت فردی از جمله اقدامات اداره‌کل آموزش و پرورش در شاخه معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی در سال تحصیلی 91 -90 خواهد بود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول