اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی:

مشارکت‌های مردمی در سیستان و بلوچستان ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی گفت: باید توجه بیشتری به جلب مشارکت‌های مردمی در سیستان و بلوچستان شود تا در یک فرآیند هم‌افزایی کمک‌ها چند برابر شود.

مشارکت‌های مردمی در سیستان و بلوچستان ضروری است
محمد کثیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: ضرورت واسطه و سازمان بهزیستی تبدیل به احسن کردن کمک‌های مردمی در یک فرآیند هم افزایی است.
وی افزود: در سال قبل توافقی با سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفت که سود این بازارها از سایر بازار ها از قبیل بازار طلا، دلار و سرمایه‌گذاری در بخش مسکن بیشتر است.
معاون دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور ادامه داد: در سال 83 در لایحه‌ای که به مجلس ارائه شد یک ابزار مالی جدید با نام صندوق‌های سرمایه‌گذاری با اهداف مختلف اقتصادی از قبیل پایین آوردن ریسک سرمایه‌گذاری به وجود آمد.
کثیری بیان کرد: این صندوق‌ها دارایی اشخاص حقیقی و حقوقی را جذب و بر اساس یک امیدنامه در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری می‌کند.
وی گفت: در برنامه ضیافت مهر سال گذشته که با حضور مسئولان بورس اوراق بهادار برگزار شد، پیشنهاد افتتاح صندوق سرمایه‌گذاری با هدف نیکو کاری توسط آنها داده شد.
کثیری خاطرنشان کرد: این صندوق به سه روش مختلف و با اهداف نیکو کارانه سرمایه‌گذاران خیر را دعوت به همکاری می‌کند که روش اول آن این است که سرمایه‌گذار می‌تواند هم اصل سرمایه و پیرو آن همه منافع آن را به سازمان بهزیستی واگذار کند.
معاون دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور روش دوم را هم به نفع خیران و هم به نفع سازمان بهزیستی و مددجویان تحت پوشش عنوان کرد و گفت: در این روش اصل سرمایه برای سرمایه‌گذار محفوظ و منافع آن از آن سازمان بهزیستی است و در روش سوم نیز سالانه تا سقف 15 درصد سود علی الحساب به سرمایه‌گذار تعلق گرفته و مابقی متعلق به سازمان بهزیستی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه افتتاح این صندوق سرمایه‌گذاری دارای منافع بسیار زیادی برای نظام اقتصادی کشور است گفت: هم سازمان بورس و هم وزارت اقتصاد و دارایی از این حرکت به عنوان یکی از بهترین حرکت‌های جهاد اقتصادی یاد کرده‌اند.
کثیری افزود: سرمایه‌گذار می‌داند که در این روش تا حصول نتیجه کمک او صرف چه امری و در چه مرحله‌ای هزینه شده است.
معاون دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور یادآور شد: بانک سامان که ضامن نقد شوندگی این اعتبارات است، 500 میلیون تومان به صندوق کمک کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی با پیش بینی‌های انجام شده باید سالی 60 هزار مسکن تولید کند عواید این صندوق به حوزه مسکن تعلق می‌گیرد.
کثیری گفت: صندوق دوم متعلق به درمان و هزینه‌های کمک درمانی خواهد بود و صندوق‌هایی در حوزه ازدواج، اشتغال و تامین حلزون شنوایی اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: با توجه به اینکه درآمد سرانه مردم در میزان مشارکت آنها موثر است و سیستان‌و بلوچستان در ردیف استان‌های محروم قرار می‌گیرد اما برنامه‌های ویژه‌ای برای بالا بردن مشارکت‌های مردمی در این استان داریم.
معاون دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور با بیان اینکه کمک هر شخص خیر از هر شهر یا روستا در همان روستا هزینه می‌شود، گفت: مردم می‌توانند با ارسال یک پیام کوتاه به شماره 8111 ایرانسل بین 200 تا 5 هزار تومان به مددجویان کمک کنند که  سیستم پیامک ایرانسل بعد از مدتی با ارسال یک پیامک به آنها در زمینه چگونگی کمکشان اطلاع می‌دهد.
معاون دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تا‌کنون 80 واحد مسکونی از محل کمک‌های پیامکی مشترکان ایرانسل ساخته شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول