اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

توسعه مشارکت‌های مردمی روحیه ایثار را تقویت می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه مشارکت‌های مردمی و فعالیت‌های خیریه روحیه ایثار و توجه به جامعه را تقویت می‌کند.

توسعه مشارکت‌های مردمی روحیه ایثار را تقویت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده ظهر امروز در نشست با مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در سالروز تشکیل این نهاد اظهار داشت: تشکیل این نهاد ارزشمند از دستاورد‌های مهم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است بنیانگذار کبیر انقلاب با تدبیر خود دستور به تشکیل این نهاد دادند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل این نهاد افزود: توجه و خدمت بیش از پیش به مستضعفان و محرومان جامعه از اهداف عمده تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

جلال‌زاده با تاکید بر توانمندسازی اقشار مختلف جامعه گفت: در این راستا باید جوانان و دانشجویان به عنوان قشر موثر و سازنده در جامعه نباید فراموش شوند و باید در راستای توانمندسازی آنها گام‌های اساسی برداشت.

این مسئول در ادامه آموزش برای سنین مختلف توسط این نهاد را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: آموزش باید در زمینه‌ها و سنین مختلف مورد توجه باشد چرا که آموزش‌های مهارتی و فرهنگی از جمله مباحث دینی و مهارت‌های زندگی و شغلی نقش مهمی در خانواده و جامعه دارد.

وی با بیان اینکه توسعه مشارکت‌های مردمی باید مورد توجه بیش از پیش مسئولان کمیته امداد قرار گیرد، بیان کرد: این عامل باید برای جذب کمک‌های مردمی و فعالیت‌های خیریه مورد توجه مسئولان این نهاد قرار گیرد از سوی دیگر باید نفس مشارکت مردم بیشتر مورد توجه قرار داد نه میزان مشارکت چراکه نفس مشارکت در افراد جامعه روحیه ایثار و توجه به جامعه را تقویت می‌کند.

جلال‌زاده با اشاره به حساسیت کار این نهاد گفت: با توجه به اینکه این نهاد مقدس با آسیب‌های مختلف اجتماعی روبه‌رو است از این رو افراد فعال در این نهاد باید مجهز به روحیه‌ای سرشار از معنویت باشد تا خود دچار آسیب نشود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در ادامه این جلسه گزارشی از عملکرد این نهاد در سال جاری ارائه کرد و تصریح کرد: 3 هزار نفر در سال گذشته وام اشتغال‌زایی از این نهاد دریافت کردند که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 4 هزار نفر افزایش یابد.

جلال حسین‌زاده ادامه داد: 17 هزار و 700 دانش‌آموز و 3 هزار و 470 دانشجو زیر پوشش این کمیته قرار دارند و 11 هزار نفر از خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز بیمه شده‌اند.

وی میزان درآمد‌های حاصل از بخش مشارکت‌های مردمی را 150 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 9 هزار و 500 یتیم با 15 هزار حامی زیر پوشش این نهاد هستند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول