اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

فرهنگ ما یک فرهنگ دینی و بهداشتی است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فرهنگ ما یک فرهنگ دینی و بهداشتی است که به سلامت اهمیت فراوان داده است.

فرهنگ ما یک فرهنگ دینی و بهداشتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا سعیدی ظهر امروز در همایش روز دندان‌پزشک با حضور شخصیت‌های برجسته در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: مجلس، وزارت بهداشت و درمان را موظف کرد که داوطلبانی را برای تربیت در این دوره جذب کند و پس از دادن آموزش‌های لازم، با مدرک فوق‌دیپلم، آنان را در مناطق محروم به خدمت در‌آورند تا از این طریق، ضمن ارائه خدمات اولیه، از شیوع بیماری‌های دهان و دندان جلوگیری شود و اصل پیشگیری را مورد نظر قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از آن پس و به پیشنهاد جامعه اسلامی دندانپزشکان، روز 23 فروردین، پیرو مصوبه هیئت وزیران در سال 1362 به عنوان روز دندان‌پزشکی نام‌گذاری شد.

سعیدی افزود : در سال 1300 هجری شمسی فقط سه نفر دندان‌پزشک در شهر تهران وجود داشت، یکی از برجسته‌ترین آنها دکتر دندان‌پزشک اهل کشور لهستان بود که مهارت فوق‌العاده‌ای در طراحی و ساخت پروتزهای دندانی داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: مسئولان و برنامه‌ریزان کشور قاعدتاً باید قبل از تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی، نظر مشورتی صاحبان این رشته‌ها را دریافت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مراسم و مناسبت‌هایی از این نوع فرصت مناسبی برای بیان مسائل و مشکلات و تبادل نظر و چاره‌اندیشی در زمینه آنها است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول